And then there was Härnösand...

Jag har efter fler månaders sök klarat mitt mål.
Jag har fått nytt jobb!

Jag har lidit rätt mycket på jobbet sedan i januari då Yasmine kom tillbaka från sin ånga sjukskrivningar.
Hon har använt sig av ganska avancerad mobbning för att trycka ner mig så mycket hon kunnat på jobbet, troligtvis för att jag gjorde jobbet hon sedan fick under tiden hon var sjukskriven.
Efter ändlösa möten på jobbet för att försöka hitta en kompromiss eller fungerande sätt att kunna driva båda kaffe-barerna och hålla personalen nöjda har jag kommit fram till att det inte är mitt jobb att ordna det och man kan bara ge så mycket på ett jobb innan det är nog.
Så jag skickade ut kanske 20-30 ansökningar på mail till olika cafeér, butiker och liknande och skrev ut en hög med olika cv:s som jag var och delade ut på 10-15 olika ställen.

Jag fick svar från en väldigt intresserad dam på mailen som jobbade för Baker Hansen Och ville att vi skulle träffas följande dag. Hon ringde också och vi avtalade en tid.
Jag åkte dit dagen efter och var väldigt nervös men det var ingen där och butiken var stängd. Jag trodde att jag kanske tagit fel på tiden och ringde båda nummrena jag fått av henne men inget svar någon stans. Jag fick mer och mer panik ju längre tiden gick och jag gick gatan upp och ner och letade och tänkte kanske att jag tagit fel butik men det fann ingen baker hanssen där och de hade inget kontor i närheten heller. Efter en timmes väntande så gav jag upp och gick runt stan helt nere istället.


Ett par dagar senare ringer hon upp mig och ber så mycket om ursäkt men hennes styv-far dog den fredagen och hon hade inte med sig mitt nummer till sjukhuset och kunde därför inte ringa mig.
Hon skulle kontakta mig till veckan när begravelsen hade varit så skulle vi prata då.

Hon skickade sen ett sms förra söndagen och undrade om jag kunde komma på intervj dagen efter.
Jag gick återigen dit och då var hon kvar i den stängde butiken och släppte in mig,.
Turid är en söt liten dam på ca 60 år oh har drivit butiken i 31 år och vi kom jättebra överrens. Hon sade i princip på en gång att hon vill ha mig till att jobba där och att hon aldrig blivigt kontaktad av en tjej med så många bra egenskaper och erfarenhet som jag har och undrade när jag kunde börja.
Jag sade att jag behövde tid att tänka på det men egentligen var dte bara för att förhandla mig till lite högre lön, jag glädjer mig jättemycket till det!

Så, f.o.m 15 juni så finner ni mig på Baker Hansen i Stortingsgata.


Så igår fick jag säga hejdå till min kille och spendera den första natten ifrån honom sedan i september.
På morgonen kl 5.45 så sade jag hejdå till en Jättetrött Drein och tog min res-väska och åkte till jobbet. Dagen gick jättelångsamt och sniglade sig fram till kl 12.30 när jag skulle få gå och ta bussen till Härnösand.
Jag gick lite innan och plockade ihop en sallad i sallads-baren och en macka och lite dricka uppe hos oss på Ritazza och tog sedan t-banen in till buss-stationen och satte mig på den första bussen och bröjan på en 13.5 timmars lång resa. Men här är jag!

Härnösand, all over again...


Och här har ni skälet till varför jag är hemma. En bebis är planerad att titta ut på söndag ^-^

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Välkommen hem gumman, och grattis till ditt nya

jobb också, kram

2009-05-02 @ 12:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0