Vacation, here I am!

Mycket action! Det är typ konstant 30 grader här och hett som bara den och jag njuter! Vi har gjort det mesta men vi börjar på torsdag ca kl 7 då jag och drein bestämmer oss för att trimma hans hår.

Jag hade bara tänkt att toppa det som jag gjort flera gånger förr men han vill att jag skall ta lite mer och klippa det kortare.
Resultatet blir en frisyr som mest kan beskrivas som en väldigt öppet homosexuell man som troligtvis spelat statist under ett avsnitt av Beverly Hills 90210. Dvs otroligt fult. Fult och mesigt.
Så Drein bestämmer sig för att vi skall klippa av alltihop. Kort Kort Kortare.
Det tog mig 2 timmar att få till det med Gud vad snyggt det blev.


   
Före                          Efter

Sen har vi båda utvecklat en hälsosam fetish för kycklingsallad, gärna med vitlöksbröd vid sidan om.
Det är så svårt att laga mat i den här värmen och man är inte riktigt sugen på att varken äta och för den delen absolut inte äta något varmt. Måltiderna krymper och man dricker istället kopiöst mycket vatten och jag dricker hellre en smoothie till lunch än äter något.




Jag och Drein utforskade en ny strand härrom dagen när det var som varmast, vi kom inte iväg förren kl 14 ner på stan efter att först ha gått förbi affären och köpt Drein några linnen. Har Aldrig sett honom i linne förrut och han har alltid sagt att han hatar det så jag har inte tagit upp det men den dagen kläcker han ur sig "kan vi inte gå in på HM och köpa några linnen till mig innan vi åker iväg" jovisst tyckte jag glad som bara den :)
Han var sjukt het i det! Och med nya frisyren har min kille blivigt värsta strand-hetingen.
Jag, och min pigment-fria hud, har faktist fått lite bränna. Jag har hafft hjälp av flera veckor behandling med tanning-lotion men resultatet jag kommer upp i är ungefär samma hudfärg som andra människor har när de Inte är solbrända.
Är man född rödblong, utan pigment med fräknar får man leva med det.

   

Sen var det då dags för Jannies födelsedag!
Det lilla jente-barnet förtjänades att firas och först var vi ute en hel dag på en av öarna. Var jätte-härligt väder och vi tog båten på 15 minuter ut till Langöyene där det både var lätt att ta sig till båten, och liten promenadväg dit så fanns både en härlig strand, volleyboll bana, kiosk, toaletter och gräsplättar. Mys!
Vi låg där hela dagen och stekte oss och grillade korv och kännde lite på vattnet, var jättehärlig och jag gick och doppade mig lite för att svalka av mig.
Efter den dunderdagen så tog jag och drein båten in till stan igen, kom precis i tid att hinna med bussen till stationen och i tid att exakt hinna med en t-bane hem till Helsfyr och chilla i några timmar.
Duscha och smörja in min Svårt Brända Kropp. Jisses amalia! Jag som smörjde in mig med 20/25 innan jag gick hemifrån och smörjde mig med 15 flera gånger under dagen. Alla som var där brände sig riktigt och mina lår känns även nu, 2 dagar senare, like there on fire!
Jag åkte iväg sen och träffade samma gäng + Richard poch äta middag på Olivia, italienskt och mummsigt!

Sen iväg till T.G.I Fridays och drinkar i ett par timmar innan kvällen slutade på Elsker, Richards favorit gay-klubb och en jäkla massa faboules dancing till massa slager. En perfekt dag!


            


Så var den en sista sak igen och det är att vi idag stereliserat, vaccinerat och chip-märkt katten.
Första stället jag ringde till ville ha 1500 bara för stereliseringen så jag bokade tid hos dem eftersom att genom att sterelisera henne Innan hon har blivigt könsmogen så minskar man risken för att hon skall få cystor i magen och det blir dessutom lättare hormonmässigt att bli balanserad.
Iallafall tyckte jag att dte var lite dyrt och gick ut på www.gulesider.no och kollade med fler djurkliniker.
Den jag valde att ringa till hade ett pris på 1200 för sterelisering eller 1450 kr för sterelisering, chip-märkning och vaccination så det priset var taget!
Var och lämnade henne imorse kl 11 och när jag gick ut därifrån började jag gråta och var tvungen att ringa Thessie som fick trösta mig. Jag visste ju att hon var i trygga händer men det var ändå jobbigt att lämna ifrån mig henne till en operation och första gången jag låter en främmande ta hand om henne.
Nu är gumman hemma igen och sjukt groggy. Hon går som att hon drogat i 15 år och skelar med blicken åt alla håll och kanter och sätter sig att stirra in i saker som är 2 cm från hennes ansikte, stackaren. Men hon har blivigt chip-märkt så nu heter hon officiellt och på papper Snooze, Ägare Erika Hemström och Daniel Olofsson. <3

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0