WE GOT IT!!!

Vi fick lägenheten!
Jag vart uppringd igår när jag var på stan med Lona och shoppade lite. Jag hade precis berättat för henne om lägenheten och på hur besatt jag var i den och hur mycket jag hoppades på att få den.
Han skulle ha sista visningarna igår (lördag och ringa idag på söndag egentligen.)
När jag hörde hans intalade meddelande på min telefonsvarare var jag tvungen att ringa upp på en gång och den konversationen lät ungefär såhär.

Han: Hei Erika. Jeg ringer för å förtelle dere at hvis dere vil ha leiligheten är den deres.
Jag: KÖDDER DU!?
Han skrattandes: Nej jeg ködder ikke, trur dere kommer til å ta vare på den best å dere virket mest gla i den.
Jag: Ja absolutt! Du mener at vi får den da?
Han: Ja, dere får den. Bare send meg en mail så skriver i kontrakt i uka
Jag: TAKKTAKKTAKKTAKK! I love you! Nå blir jeg skikkeli glad, ble helt begeistra i den nor vi såg den. Jeg måtte bare ha den så Tusen takk!!!

Lona visste hur mycket vi ville ha den så hon bröjade nästan gråta för hon blev så glad för våran skull. Själv stog jag mitt inne i Olso City shoppingsenter och hoppade och skrek så folk stannade och stirrade på mig.
Så firade jag och Lona med mjukglass innan jag åkte hem och lade mig en tille och sov innan jobbet

Kvällen gick perfekt men det var alltför lite att göra! Ett rätt bra band, Pagans Mind, ett svenskt metalband spelade och det var 70% svenskar och resten norskar där :) En band t-shirt och en ficka med dricks senare bar kvällen av hemmåt vid 4 tiden efter att nattbussen som jag sprungit för att hinna med var 25 minuter sen.
På bussen på vägen hem var det en jätte obehaglig man som pratade massa med mig och frågade vart jag skulle av. Hade en obehaglig känsla så jag sade ett helt annat stopp bara för att och han svarade självklart att han skulle av på den som jag Egentligen skulle gå av på.
Ringe i panik till Drein och på 4 försöket fick jag liv i honom och bad honom komma och möta mig vid nattbussen.
Mannen (med fördommar om at tjejer inte alls skulle vara ute så sent och att hans fru minsann Aldrig skulle få vara det och om hon var det kunde hon ta sig hem själv) klev av på Helsfyr och jag väntade till när bussen Precis var på väg att köra iväg och mannen hade hunnit bort en bit innan jag klev av bussen och gömde mig bakom en busskur tills han var utom synhåll och Drein kommit och mött mig.

Drein var också helt uppspelt över lägenheten så det slutade med att vi låg i sängen kl 5 på morgonen och kollade massa på möbler, matter, inredning och diskmaskiner i några timmar tills jag somnade någon gång vid 7 tiden.
Studsade upp ur sängen vid 11 för att städa och ta bilder på lägenheten och lägga ut den på internet så att så många som möjligt hinner se den och vi förhoppningsvis blir av med den vi har nu så fort som möjligt. 3 månader med att betala dubbla hyror på 7500 kr vardera låter Inte som en bra lösning för mig.

Can life get any better?


Kommentarer
Postat av: Tan

Grattis, ni två. ^-^

2009-08-23 @ 17:31:25
Postat av: Theres

GRATTIS!!!! weeeee

Längtar tills jag får se den nya! :D

Å pegans mind, fasen vad länge sedan man hörde dem! Måste nog lyssna lite på dem! :P

love u!

2009-08-23 @ 20:04:02
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0