Always look on the bright side...

Igår hade jag min fjärde stängning för den veckan. Inte lätt när man håller på att lära upp en ny kille och en av de erfarna är sjukt. Dessutom slutade Marius i torsdags så på fredagen var det lätt kris när det bara var jag som är halvny och Mikael som är veckans färsking.
Ricardo, vår baristachef, skulle komm aoch hjälpa oss under dagen och när han hörde att jag hafft så många stängningar så lovade han mig en öppning.
När han 10 minuter senare ringde med rösten full av ursäkter lät det såhär

Han- Hei Erika!
Jag-  Hei!
Han- Jag har desverre dårlige nyheter!
Jag - Åhja, vad?
Han- Barne mine kommer imorgon!
Jag skrattar- Nejmen, Ricardo, det er vel gode nyheter!?
Han- Jajaja! Men inte för deg, jeg må ha tidligvakten da!
Jag- Ok, det är lungt. Jeg tar stengning då så slipper jeg kanske det nesta uke?
Han- Beklager så mye! Unskyld! Det var ikke meningen at love deg noe som jeg må endre!
Jag- Nejdå, kos deg med barna dine så ses vi neste uke.

Fick öppning på måndag och fredag nästa vecka <3
Jättebra att jag har det på fredag eftersom jag skall jobba på baren då igen.
Skall vara i disco avdelningen då så det blir mest att plocka/diska glas och sopa undan glas från golvet.
Inge drick för mig själv, utan jag får ett visst antal procent av vad bartenderna tjänar då.
När jag själv tjänade min egen dricks genom att servera sist jag jobbade så gav jag 10% av min dricks till kocken. Rättvist system :)

Igår efter jobbet kom Drein å hämtade mig och vi gick på en av våra favorit kina-restaurangen. Det spö-regnade ute så det var så romantiskt att sitta påandra våningen och se ut över regnet och äta vår goda mat.
Sen var planen antingen bio eller bowling men jag hade inte lust att springa runt i Oslo när det regnade utan paraply och bli blöt så det slutade med en t-bane hem och ett snabt besök in på kiwi och köpa kinder till mig och chips till Drein. NamNam! Har inte vart sugen på någonting sött eller godisktigt på jättelänge så nu unnade jag mig.
Har ju ändå vart och simmat 2 gr den här veckan och nästa vecka börjat min och Gabis träning 3 ggr i veckan. Flow som är en lite mer intensiv form av Yoga som min läkare rekommenderade mig, och vattengympa.
Detta blir kung!

Kvällen sutade framför Forrest Gump och vackrare film får du leta efter.
Det är veckligen en film om att följa alla möjligheter som livet ger dig och inte tveka när någon ger dig en chans till att uppleva nögonting nytt.
Den handlar också om att se livet positivt och jag tror alla behöver en dos av det ibland!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0