All in all, a Good day.

Det är så grymmt skönt att vakna kl 7 på en lördag och inse att du kan lägga dig igen och gosa ner dig i sängen. Underbart!
Vaknade andra gången kl 11 och det blev lite sent eftersom jag och Drein bestämmt att vi skulle gå och bada men efter att ha städat lägenheten och diskat en monsterdisk så var kla plötsligt 13 när vi skulle äta frukost.
Diskade fram lördagsfrukost till mig och Drein med mackor, massa pålägg, te, juice och kokat ägg.

Efter frukost blev det en dusch och sen iväg ner på stan för att kika in hos några tatuerare till Drein. Dock var de alla stängda när vi väl kom dit så det blev en tur runt stan på jakt efter skor till mig och Drein. Jag hittade ett par rosa björn borg som var jättefina. Dock vet jag inte helt om jag kallar dte rea när den är nedsatt ifrån 699 till 549. De satt som smäckat men när jag fick ut den andra skon till den som varit framme så var de så olika i färgen att jag skippade dem.
Får försöka hitta dem någon annan stans, dock är jag också lite sugen på ett par svarta. Mer användbart kanske?


   

Nu måste jag bara bestämma mig vilka jag vill ha Mest :)


En sen fika med Gustav och hans nya donna som kom hit för 2 dagar sedan. Var kul att träffa Gurre igen, lilla pojken tillbaka till oslo och lite lättgenerad som vanligt. Det är ovanligt att en sån rättfram och tidvis överärlig människa rodnar när han säger något. Väldigt charmigt. 


  
Det är lungt Gurre, jag tar bort bilden om du vill. Ni var bara så jävligt söta ihop :)

Hemma var vi inte förren kl var 19 och då efter att ha inhandlat en ny bag till pojken som han kan ha när han behöver den på jobbet eller om han börjar träna senare som träningbag. Väldigt nice. (Älskar Converse!)




Och efter det satte vi igång med att baka. Det var nämligen såhär att jag efter Madonna konserten köpte ett bröd som var snurrat med fetaost och pesto och efter det varit helt besatt i tanken på det brödet.

Så vi bakade ett eget bröd och fyllde med bland annat Fetaost & Pest, Ost & Skinka och Köttfärs & Ost. Tänkte att det kunde vara bra att ha i frysen när man var lite hungrig, dessutom helt perfekt för Drein att ta med sig på jobbet eftersom att han inte får man på sitt jobb medans jag bara kan ta för mig. Enkelt och supergott.
Sepciellt med Sallad till.
Just det. Snooze är jättenyfiken av sig och älskar att vara där jag och Drein är. Hon satt och såg på hela tiden medans vi bakade och lagade maten. Söta katt!
Det blev Kanonbra och Kanongott. Supernöjd för att vara första gången vi bakade det på ett helt experimentiellt plan men en deg och ett recept som var lite egenkomponerat och jag inte hade någon aning om det skulle fungera. Ibland så kör man bara en fullträff.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0