Bak-dag!

Har nog sommnat i soffan varenda dag under det här lovet. Finns inget härligare än att somna i soffan till en film.
Nackdelen är att man måste vakna 2-3 timmar senare och stiga upp och stänga av allt, plocka undan allt, byta om och borsta tänderna.

Idag klev jag upp vid 10 fast jag egentligen ville ligga kvar längre. Jag har blivit en sju-sovare under den här veckan men nu måste jag skärpa mig, börjar ju jobba imorgon igen och så skall man ju vara trött vid 22 på kvällen och lägga sig i rimlig tid.
Har andra tidig-vakten hela veckan. Skall jobba 11 dagar i sträck f.o.m imorgon...
Har ju valt det själv eftersom det var så mycket ledig den här veckan, 10 dagar i sträck, och att jag sedan skall vara ledig en vecka för att åka hem och se min syster-dotter födas.
Jag och Thessie har planerat det här ända sedan Alvin föddes att jag skall få vara med på födseln till nästa bebis.
Det är VÄL på väg nu och är planerad till den 3 Maj.

Satt imorse och bokade biljetter hem och drygt som det var är jag tvungen att åka buss för att hålla kostnaderna nere och jag fick boka alla separat för att jag skall hoppa av och på vid lite olika tider som jag var tvungen att matcha.
30 APRIL Kl 13.30 åker jag och är framme 1 MAJ kl 03.31 i Härnösand
7 APRIL kl 08.00 åker jag från Sundsvall 7 APRIL  kl 21.25 iär jag framme i Oslo.
Jag har försökt att förbereda mig lite genom att se på olika kvinnors födslar på Youtube (haha! Den morderna världen är här!) och verkligen ansträngt mig för att inte titta bort och se på lite av vad som finns i förlossningsrum och sånt så man är lite beredd på vad som händer. Jag skall ju i huvudsaken vara där som ett stöd för Thessie och Samuel och ta bilder och föreviga det här ögonblicket. Tror också att dte kan vara bra för mig som har varit så anti allt med barn.
Älskar ju Alvin gränslöst mycket, han är min lilla ögonsten. Och nu kommer dte en liten flicka som jag skall få vara med på födseln av. Det är så häftigt så det är inte sant.
Med Alvin så fick jag vara med under hela graviditeten.
Med flickan så får jag vara med på hela födseln.
Nu skall vi bara tima när hon kommer! Fick se Alvin 4 timmar efter att han föddes på väg med flytt-lasset emot Norge.

Direkt när jag steg upp imorse så började jag på en bröd-deg till ett bröd jag älskar men som tar 7-8 timmar att baka.
Först måste man fixa till degen och sedan ställa den i kylen att jäsa ca 4-5 timmar.
Sen skall man baka till bröden och sedan låta se stå och jäsa i 1.5-2 timmar till.
TIll slut penslar man den med vatten och ställer in den på 275 grader i 10 min och slåt sedan av värmen och låter den stå i eftervärmen ca 30 min till.
Men det blir gott gott gott!

Mina goda Brötchen bröd

När jag gräddat klart de så satte vi igång med pirogerna som Drein förberett degen till tidigare. Vi hade stekt köttfärs och blandat i svamp och lök och lite smått och gott.
En smet med köttfärs-blandning och fetaost och en med köttfärsblandning-cremefraishe och chili.

Köttfärspiroger

Till slut hade vi så mycket deg över när vi gjort alla pirogerna att vi tog det som var kvar av degen och gjorde en paj!
Pirogerna var ju till Dreins mat-lådor eftersom jag har betald mat på mitt jobb som jag bara kan ta från kantinan.
Så vi blandade köttfärs med creme fraiche, chili, lök och ost och stoppade in i ugnen.

Ser den inte delikat ut?

Den vart enormt god med en sallad till och nu har jag hela kvällen för mig själv nu när Drein har en Pro-match med sina kompisar över nätet. Så jag skall mysa här i soffan och läsa ut min bok.

Kommentarer
Postat av: Theres

Ååå vad du har bakat, du får gärna göra det när du kommer hem också! Allt ser verkligen super gott ut!

Saknar dig jätte mycket och hoppas för din skull att bebis stannar inne tills PRECIS då du kommer hem!

Ringer dej sen -kram-

2009-04-14 @ 18:16:56
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0