Fröken Bortkommen

Nu skall jag också bli en sådan där duktig människa som bloggar och håller på.
Eller så är det för att jag har ledigt i så många dagar i sträck och inte längre kommer ihåg vad det var man gjorde när man hade lov.


Varit ledig sedan i fredag och jag och Drein har hunnit med att se massa filmer
1. Blade 2
2. Aliens
3. Död Snö
4. De usynlige
5. Ghostbusters 1,2
6. Rush Houer
7. 300
8. Shoot em up
9. Madagaskar 2


10. Australia
11. Fatso


Död snö var helt klockren. Det är en Norsk Splatter film som handlar om ett gäng med ungdommar som åker upp i fjällen och sedan råkar vänta en hel bataljon med Nazi zombies som har väntat där under snön sedan andra världskriget. Otroligt humoristisk gjord och det sprutade blod överallt. Sämsta med den filmen var nog att en rätt snygg tjej hade sex med en ful halvtjock kille på ett utedass mitt i smällkalla vintern när han nyss bajsat. Och han ff satt kvar i dasshålet. Och hon dessutom klär av sig. jo TJENA, det var säkert 15- där ute.


De osynlige var en otroligt bra norsk film, ett drama om en kille som kommer ut ifrån ett fängelseoch får tjänst som organist i en kyrka. Så får man följa honom parallelt med familjen som lever med konsekvenserna av det brottet han satt i fängelse för.


Australia och Fatso har jag inte sett än men jag vet inte heller om det blir av. Är inte så förtjust i romantiska drama filmer. Fatso borde man se, den är efter en bok av en norsk författare.

Max Manus en film om en norsk krigshjälte under tyska ockupationen av Norge var Ruskigt bra. Det är nog den bästa filmen som jag sett hitills i år. Budgetten måste ha varit hög och den var riktigt Riktigt spännande. Blir ju extra roligt när det är gator, städer och ställen man känner igen och brukar gå på själv. Dessutom så får man inte veta så mycket i skolan om hur Sverige och Norge hade det under belägringen. Sverige var "Neutral" (Bullshit) och norge vart helt övertaget av tyskarna... JAG fick iallfall inte läsa om nått sånt i skolan.



Iallafall.
Richard kom äntligen hem ifrån Tromsö, saknade han massa när han var borta. Det är så tråkigt på jobbet utan honom också. Jannie åkte hem i söndags så henne kunde man inte heller träffa.

Jag och Drein levde i 1½ vecka på 300 kr i matpengar. Dte tyckte jag var strongt gjort. Vi hade dessutom kvar 80 kr på kontot i tisdags när jag fick lön och då tog vi en promenad till affären på morgonen och köpte hem gott bröd, ost, brie-ost, salami och kiwi och hade god frukost på det nya köksbordet som hans pappa hade kommit med för några veckor sedan.

Riktigt så tommt som vi hade den dagen i skåpen och frysen och kylen var det Länge sedan vi hade så det vart stor-handling senare på dagen där räkningen slutade på 1000 kr för konserver, frysvaror, kyckling, vårrullar, köttfärs, pasta, ris, grönsaker, pålägg, frukt och massa annat gott.'


Haha. Måste också berätta en sak. 
Skulle gå och köpa böcker härrom dagen. Det var erbjudande "Ta 3 utlandske böker betal for 2" Så jag valde mig 3 böcker och gick till kassan varpå hon svarar och argumentationen är igång.

Jag: Jag vill ha den här boken med på köpet
Hon: Du får den billigaste gratis
Jag: Vart står det?
Hon: Det står inte men så är det
Jag: Om det inte står skyltat så borde jag som kund få välja vilken bok jag vill ha
Hon: Men så är det inte, du får den billigaste
Jag: Du, det står i lagen att man måste skylta sånt
Hon: Jag läser också lag men så är det inte, du får den billigaste
Jag: Fine, jag tar böckerna ändå...

När jag kommer hem så skriver jag ett långt klagomail till ARK som butiken hette och sedan ett till mail till konsumentverket där jag berättade vad som hänt och frågade om det verkligen var så. Isådanafall vill jag antingen ha rätt och pengar tillbaka eller så vill jag att de skall bli påminnda om att det är lag att man måste skylta ut alla betingelser som gäller om man köper någonting.

Men nu är det kväll och jag och Drein skall mysa ner oss och se Ocean´s twelve i soffan efter en dag fylld med uppläggning av mina nya purrpurr  (jag vet att det nog stavas med ett R men det låter så mycket härligare med purrpurr) färgade gardiner, tvättat alla sofföverdragena (vissa delar 3 ggr för att en sölig kille och vit soffa inte är en bra ideé) och tagit en promenad och köpt ny kattsand till katten. Eftersom bara en affär var öppen så var vi tvungna att köpa kattsand för 75 kr. 75 kr!!!. Jag har aldrig köpt lyx toa-papper som ens kostade i närheten så mycket per rulle som hennes kattsand!
Efter det köpte vi oss en glass och tog en tur upp på taket til det nya Opera huset i Oslo. Otroligt vacker byggnad, måste lägga upp en bild på den sedan. Den är bara så häftigt gjord att man faktiskt FÅR gå upp på taket på den.
Men nu är det soffa som gäller efter att vart mätta och glada efter super woken som Drein gjorde på kyckling och fullkorns nudlar. Mumms Mumms!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0