att nätdejta

Jag är inte den som har något emot nätdejting, faktum är att jag träffat/dejtat alla mina killar mer eller mindre över nätet. :) Jag har dessutom prövat lite olika nättekniker...

Den första skånske pojken träffade jag på helgon.net back in the days och började med att jag skrev ett kort meddelande på hans profil som jag tyckte var så bra. Vår romans gick ifrån korta meddelanden till långa mail vidare till msn innan vi började prata på telefon och till slut träffades i min lilla hemstad i Norrland som han åkte till ifrån Skåne. Min första kärlek som varade i nästan 2 år <3

Den andra tekniken blev jag ihop-parad över icq (om det är någon som minns det) av en kompis som tyckte att jag och killen hade så mycket gemensamt. Vi tog det långsamt innan vi träffades kan man säga, haha. Vi var vänner i 7 år Innan vi började dejta och vi pratade bara över internet i alla dessa åren innan vi bröjade umgås trots att vi bodde i städer som låg granne med varandra. Det höll i nästan 3 år.

Sen har jag testat det med att träffa en kille genom gemensamma vänner först och sen börja prata med honom över skype ett tag innan vi hade vår första dejt.
Jag gillade den pirriga känslan när man såg att man fått ett nytt meddelande eller såg honom inloggad :)

Jag tycker absolut att man skall använda teknikens under för att hitta någon att tycka om och en bra sida att börja med dejting på är Spraydejt.
Sidan är översiktlig och Gratis och har fler än 800.000 medlemmar så det skal inte vara något större problem att hitta någon på sidan att dela lite kärlek tillsammans med!
Det ett bra sätt att lära känna en människa och se om man har samma intressen utan att måsta gå ut på krogen och försöka hitt någon i en miljö som verkligen inte är anpassad för det, här kan du dessutom söka på kön, ålder och bostadsort vilket är en stor fördel och en lyx man inte ofta får ;)


Go for it!

Kärlek är ju ändå det finaste som finns....

Kommentarer
Postat av: Tygge

Haha ICQ ja, gamla goda tiden. :)

2010-11-12 @ 20:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0