Spontandag

Igår så blev dte en spontandag med Jannie och Lona som jag jobbat med som barista en gång i tiden. Lona började 3 veckor innan mig och lärde upp mig som barista fast vi båda egentligen var helt nya. Haha, den första veckan vi jobbade tillsammans var alla 3 helt ny aoch kunde inte göra kaffe så det måste ha varit helt fruktansvärt kaffe som vi inte bara serverade, men tog betalt för :P
Så var jag med Lona i 8 månader innan jag flyttade över till en kaffebar i samma bygge och då kom Jannie som ny och jag fick lära upp henne.  Det är de 2 tjejerna jag saknar mest med mitt gamla jobb.
Ritazza and Illy in my heart.

Vi satt i parken och åt jordgubbar, choklad och drack te och kaffe. Sjukt mysigt!
Efter ett tag bestämmde vi oss för att åka ut till IKEA eftersom både jag och Jannie skulle beställa ny säng.
Varför är det alltid så att man åker ut till IKEA, har förberett allt och tänker "Det här kommer ta max två timmar" Jo tjena! 5 timmar senare och man krånglar fortfarande med en beställning, hehehe...
Till slut köpte vi säng för 7040 kr... och skulle ha splittat den på 2 räkningar för när vi var mellan 3-7000 kr så kosatde hemfrakten 840 kr, kom man däremot över 7000:- så var den helst plötsligt på 1290:-
Så jag sprang upp på sängavdelningen igen och fick flyttat benen till en speciell räkning så vi kom under 7000:-
;)

Så kväll kommer min drömsäng och jag skall sova som en prinsessa inatt!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0