Prince of Persia

Igår så myste vi in på en bio och spontag såg en bio som jag har hafft luat att se länge!
Jag har en thing før superhjälte filmer och filmer som är baserat på ett spel. Ett av mina favoritexempel är Resident Evil, Silent Hill, Hitman, Doom och Tomb Raider. Mina favoriter är nog Resident Evil!

Filmvalet igår föll iallafall på Prince of Persia och jag blev glatt överraskad av allt utom slutet.
Jake Gyllenhaal var sjukt het, storyn höll och även om det var lite för så kampscener så var det en otroligt snygg film som jag verkligen rekommenderar!
För de som har spelat spelet så fick man refenser tillbaka till olika delar ifrån Sands of Time, bland annat det emd att lösa uppgifter, översiktsbild av rum och hoppning mellan väggar och byggnader.
Att Disney har producerat den, likt de producerat Piretes of the Carabbiean som de flesta känner till :)

I love! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0