F*ck Ya'll -

Jag har funnit ut att jag är den bästa vännen jag har.
Ingen är så god vän åt mig som jag är åt dem och jag blir ofta utnyttjad för det.
Jag har egenltigen ingen vän som jag är riktigt riktigt nära och känner att jag kan lite på i vått och torrt.
Jag har bara ytliga vänner och ingen av dem bryr sig särskilt mycket om mig som person.

Om det fanns en sådan människa skulle kanske mitt beslut vara annorlunda.
Men mitt beslut är att i nästa vecka gå till svenska ambassaden och kolla vad jag behöver göra för att få lov till att flytta till ett av mina 3 önskeländer, särskilda visum jag måste söka och kanske tips på hur jag hittar jobb i det landet/hemsidor jag kan söka jobb på.
Landet ifråga måste jag också kunna ta med Snooze in i då jag inte vill överge den lilla katten min.

Detta är också i jakt på en arbetsplast där jag inte blir mobbad, där jag inte har en chef som har storhetsvansinne och kolleger som inte beter sig som att man fortfarande går i högstadiet och experimenterar men diverse droger i tilägg till att skvallre och sprida rykter i bästa fjortis-anda. Jag har gillat alla jobba jag hafft men inte alltid alla arbetsplatser.

Till slut har jag ett behov av att lägga ett ännu större avstånd mellan mig och min förstörda familj. Min far som alltid skall ha åsikter om mitt sätt att leva och komma på "överraskningsvisiter" när jag hälsar på min syster trots att jag inte hafft någon kontakt med honom på 8 år.
Min mor gjorde slut med mig på facebook för en månad sedan. Hon ville nu helt enkelt sluta att vara min mamma och det är väl fine med mig, jag har iallafall varit den personen som varit vuxen av oss sedan jag var kanske 12 år gammal. Jag har inget behov av att ha en så självisk person som bara tar energi utan att ge någonting tillbaka i mitt liv.

Jag kommer sakna min syster och mina syskonbarn men jag behöver verkligen komma längre bort och mer och mer av mina tankar går åt att tänka på att flytta så det känns verkligen som rätt beslut.



Erika betyder ensamhetens härskarinna. Det kunde inte vara mera rätt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

2010-01-20 @ 00:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0