Velkommen til Thon hotel, hva kan jeg hjelpe deg med?

Igår hade jag mina första timmar på mitt nya jobb som reseptionist på ett hotell i Oslo.
Vi gick mest igenom bokningsprogrammet som egentligen ser ut som DOS i windows men i lite roligare färger :)
De hade inte helt min uniform klar så efter att ha prövat den för stora kavajen med den för lilla skjortan och de för korta byxorna så föll valet på en pennkjol som egentligen satt helt smäckat, hehe.
Kan lätt tänka mig den med en vit kortärmad skjorta och ett röt brett bälte i midjan. Mumms!
Nåja, vi beställde nya kläder till mig i rätt storlek och nu måste jag införskaffa ett par snygga skor som jag får in specialsulorna mina i och som jag då kan ha till kjolen.
Mina fula klumpskor med snörning ifrån mitt andra jobb kanske fyller sin funktion men de är inte särskilt bildsköna, de går att ha till byxor men syns för mycket i kjol.
Det blev en moment av ångest när jag var tvungen att ta ut piercingen min i näsan, man blir väldigt fäst vid något som suttit där i 11 år, men jag stoppade tillbaka den efter jobbet igen.

Planer just nu:

Det var iallafall INTE att kliva upp såhär tidigt och torka upp bajset min katt hett överallt i badrummet
Frukost på ingenting som vi har hemma
Åka och ha senvakt på jobbet, 10.30-18.30
Försöka få sluta en månad tidigare från mitt nuvarandre jobb
Åka hem och äta en snabb middag
Jobba på nattklubb mellan 22.00-03.30



Ungefär såhär ser min nya uniform ut.
Lite skillnad från de kaffefläckade baggybyxorna och dubbelknäppta
japanska skjortan i svart jag brukar ha.

Kommentarer
Postat av: Tan

Stylish!

2010-05-01 @ 00:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0