Not the very best start.

Igårkväll låg jag mest i soffan och grät.
Ni vet, en sån där dag när allt bara känns hemskt och du gråter och är jätteledsen fast du inte helt vet varför.
Drein kom, fast dte egentligen var hans spel-dag, och myste mig mig i soffan lite senare på kvällen och vi såg Deadliest Catch Och jag somnade sen till The Black Gold. Älskar de flesta reality serier på Discovery Channel.

Morgonen efter vaknade jag med svaret på varför jag låg och grät igår, självklart kom veckan med världens mensvärk och jag klarade knappt att stå på benen.
Med illamående i magen tog jag mig ändå till jobbet eftersom det var så sent att sjukanmäla sig och jag åkte iväg till jobbet iallfall. Kännde att benen var skakiga och jag ringde chefen på vägen till jobbet och sade att jag nog går hem senare idag för jag inte kännde mig bra men att jag tänkte hjälpa till med kafferushen så att Richard slapp stå ensam i 2 timmar. Jag placerade mig själv vid kaffemaskinen och pratade inte med någon utan gjorde bara mina uppgifter. Vart jobbigt när jag inte kunde ta ipren som jag brukar göra eftersom jag inte får ta något läkemedel som inntehåller ibuprofen när jag tar mina Voltarol (inflammationsdämpande för foten).
Efter 2 timmar fick jag sluta och chefen kom och tog över för mig istället. Åkte iväg till banken för att ta ut pengar till depositumet så just nu ligger det 20.000 nok i min väska.
Efter besöket på banken så tog jag mig till tränings-sentret för att pröva på det alla gym-läarare sagt till mig i alla år. Träning lindrar mensvärken. Och tro det eller ej, det hjälpte mig.
Efter 10.42 km på träningscykeln, 80 situps, massa stretching, en varm dusch och 10 minuter på solsäng så känns det mycket bättre. Magen är mer avslappnad och kroppen känner sig mer harmonisk efter att först svettas å sen strecha och tänja ut sig riktigt.

Nu är jag hemma och har precis ätit 2 fattiga riddare med banan och vilar i soffan.
Äta och vila efter träning. Måste.





Ringer runt till el och internet leverantörer och informerar att vi skall flytta. På banken hann jag också anmäla att vi flyttar och nu har jag nog bara jobbet kvar.
Nu skall jag vila lite tills Drein slutar och sen skall han och jag ta en tur ut till IKEA och fixa med finansiering och välja soffa och vilket tyg vi skall ha på den. Sen blir det till att skriva shoppinglistan tills nästa helg då vi flyttar/köper allt på IKEA. Spännande!
Får se om vi hinner en tur till Elkjöp sen och köper min handlinglista som jag lade upp på bloggen igår. :)

Sova tidigt idag? Det lutar åt det hållet. Ika <3 säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0