The Haircut.

En kväll i veckan kom Drein till mig och sade att jag borde klippa honom.
Fine, tänkte jag, det har jag ju gjort för och han hade blivigt så grymmt långhårig sedan dess.
Egentligen borde vi klippt honom för 2-3 månader sedan men det har liksom aldrig blivigt av.

Sagt och gjort, han satte sig ner för att bli klippt när han kom på den smarta ideen att vi skulle använda hans trimmer. Jag informerade honom att även med den längsta inställningen skulle det bli väldigt kort.
men förnekandet var stor hos denna pojken och han inbillade sig att det skulle bli precis lagom.
Ok, tänkte jag, och satte trimmern mot håret och frågade återigen om han var säker på sin sak.
Jadå, kort skulle han ha det. han var helt säker på att han ville ha det så kort.

Det var jag ju INTE kan jag ju upplysa om. hehehe.

När jag klippt nacken utbrister han -Vad kort det blev!
-Ja Drein, du ville ha det så kort.
-Men inte SÅ kort...
-Jag frågade flera gånge roch du svarade ja.
-Du måste ha klippt fel med maskinen
-Nej Drein, den inställningen blir bara så kort. Jag har klippt med trimmers flera gånger förr.
-Vad kort det blev...

Nåja, efter lite tillklippning och trimming av sidor och överhår blev frisyren riktigt fin. Kanske lite kort i nacken men det kommer nog bara ta typ 3 veckor för det att växa till sig iallafall.
Det blev en förbättring till 100%.


Kommentarer
Postat av: Theres

ojojoj, de vart som en HELT NY Drein! :D Vilken skillnad! :P

2009-10-10 @ 15:25:11
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0