I <3 IKEA

HAHAHAHA!
De har gjort det igen.

Jag och Drein sitter och væntar på att IKEA skall komma och levere min soffa någon gång mellan kl 15-22. När kl är 21.58 inser vi att de inte tänker komma eftersom de då måste ringa 30 minuter innan och varna att de är på väg. MEN TRO DET ELLER EJ!
De ringer faktisk! 21.58 får vi ett samtal om att vägen är spärrad och att de inte kommer fram till porten och blir försinkade. Hehe, det bevisade hur bra det här blev.
Ca 22.15 kommer de iallafall in med soffan, rätt soffa denna gång.
Däremot har de missat en sak...

Det är fel överdrag till soffan.

Fantastiskt.

Denna gången skrattar jag insäller för att gråta och inser vilken total okompetens som ligger bakom detta otroliga Fuckup. Hon har beställt rätt soffa, med armstödet till höger. Armstödet på överdraget är dock till vänster.

Fantastiskt.

Idag har jag spenderat halva dagen i olika köer på ikeas kundservice telefon. Dvs, kund Oservice.
Till slut kommer jag fram till rätt avdelning och där talar de snällt om för mig att mitt överdrag är en beställningsvara från Sverige, när jag då snällt (inte snällt) ber de om att skicka det med express brev så att de kommer idag eller imorgon talar de snällt om för mig att dte inte går. De frågar snällt om jag kan tänka mig ett annat överdrag och jag svarar snällt (inte snällt) att det kanske jag kan göra beroende på vad de har för något. Återigen blir jag satt på hold och när damen kommer tillbaka upplyster hon mig om att All överdrag är beställningsvaror och att de desvärre inte kan göra något just nu. Därefter frågar jag snällt (inte snällt) hur lång tid det kommer att ta att få överdraget upplyster hon mig snällt om att det tar ungefär 10 dagar. 10 DAGAR!!!
Mitt i alla ursäkter för att det har blivigt fel så upplyser jag henne snällt (inte snällt) om att jag vill ha någon slags kompensation för detta och blir till slut erbjuden ett presentkort på 500 kr på IKEA.
Tack och god helg sade jag och så var det samtalet øver.

MUPP-IKEA!



Kommentarer
Postat av: Tan

Swedish quality. ^^

2009-10-18 @ 00:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0