Speed-working.

Den här helgen gick fortare än jag nästan minns. Shit.
Fredag jobbade jag mellan 08.30-16.30 och den dagen gick super superfort. Sen hem en snabbis och sen ner igen till stan för nästa jobb mellan 17.30-04.00. Var massa att göra med massa bjudningar som var bokade med 3 rätters och det värsta var väl sittningen på 46 personer där allt var kaosartat och ingen minndes vad de hade beställt på 3 -rätters middagen. Men kvällen gick bra och det blev iallafall ett par 100 i dricks. Dessutom är det övertid på natt efter 9 timmar :)

Var hemma runt 5 lördag morgon och efter ett par timmar i sängen så fick jag upp Drein runt 12.30 (det roliga är att jag har jättesvårt att sommna när jag jobbat natten. Jag är ofta så girad när jag kommer hem. Dessutom kan jag inte heller sova längre än 11-12 på mornarna)
Vi fikade iallafall och åkte sen ner till biblioteket och lånade alla böcker och filmer som jag beställt och min plan nu är att hinna läsa en bok i veckan på antingen norska eller engelska. I <3 reading.
Vi hann bara till biblioteket och sen gick Drein med mig och lämnade mig utanför jobbet när jag började igen kl 15.30. Var meningen att jag och en annan tjej som heller inte är ordinär skulle öppna och vi hade egentligen ingen aning om vad vi skulle göra med körde på iallafall. Hon öppnade baren och jag tog restaurangen och det gick förvånansvärt bra!
Kollade vilka beställningar vi hade och började möblera om, duka upp och lägga på allt som skulle vara för de olika bordssittningarna. Hade bord på 7, på 20, på 42, på 6 och på 5. Dock var det mycket smidigare än kvällen inna för allt var så mycket mer utspritt över kvällen så att inte alla kom samtidigt.
Rockade hela kvällen och hade nin sista sättningen vid 20.45 och hade egentligen planerat att gå hem kl 12 eftersom jag jobbat så länge och förmodligen inte behövdes efter det. Men det var ju såklart bara att glömma när en av de andra vart sjuka och måste gå hem så fick jobba från 15.30-04.30.
Var död vid 24 men det är sjukt hur mycket mer man orkar med ett par red bull i kroppen, hehe.

Ok, bäst av allt. Slog mitt dricksrekord! Vart nog runt 950 men efter mat, dryck och dricks till kockarna hade jag var 800 fina kronor i min plånbok. Fantastic!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0