Mys-søndag.

Igår hade vi en sån dær alldeles perfekt søndag.
Jag hade ställt kl efter våran superkväll eftersom jag hade fått för mig at vi skulle gå i kyrkan, hehe.
Drein var supertrött och lätt bakis och var inte helt med på noterna men efter en lätt övertalning (jag bad honom stanna hemma så kunde jag gå själv och då fick han så dåligt samvete han han klädde på sig på en gång) och precis när vi kommer utanför dörren så hör vi klockorna ringer in till högmässa.
jag visste att det var något speciellt skäl som gjorde att jag ville gå och efter att vi satt oss i kyrkan förstog jag vad det var :)
4 barndop!
Jättemysigt att se hur prästen döpte lilla Liv, Kristoffer, Thomas och en pojke jag inte kommer ihåg namnet på och släktingarna var så fint uppklädda i Bunad allihopa.
Lite sång, lite gudstjänst och nattvard så hade jag en väldigt god start på söndagen :)
Det är så otroligt mysigt att gå till kyrkan, speciellt när det är mörkt ute, och gärna massa snö. Man får sånn varm känsla i kroppen. Kyrkan är verkligen jul och det är dags att börja peppa nu. Jag gillar julen men inte julafton. Är det normalt?

Sen gick vi hem och bakade scones till frukost och såg på filmerna Offside och Iron Man .
Offside var som svenska komedier brukar vara som mest och jag har verkligen svårt før den sortens tragiska humor där man antingen dör av pinsamhet eller inte klarar av att se det för det är så hemskt.
Om vi bortser ifrån Kopps. Kopps är en sån sjuuuuukt rolig film!

Iron Man skall vi väl räkna som en B1/2 film. Den är inte bra men den är heller inte så dålig att det är en B film. Kul också att Robert Downey Jr. kommit tillbaka efter att ha hafft problem både man alkohol, droger och lagen och spenderat både tid på rehab och i fängelse.


5.5/10 i betyg. Svårt att göra en film av en serie som Iron Man utan att det blir fånigt.


4/10. Jag blev bara arg men det kanske beror mer på mig än på filmen.






En av favorit scenerna ifrån kopps. OMG det här är humor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0