Morning...

Idag är sista dagen på min sjukskrivning och jag känner mig verkligen inte bra i fötterna.
De är klart Bättre ja, men inte helt bra ändå.
Man blir less när något så dummt hindrar än från att göra så mycket roliga saker, t.o.m hindrar mig från att ha min vardag som vanligt med jobb och träning och en helt vanlig promenad.
Men är inte så mycket mer att göra än att vänta på att dte skall bli bättre och vila under tiden. (hoppas verkligen jag får jobba på ett av de andra kafeerna i veckan där det är lite mindre att göra och du mest kan ta det lungt)

Igår började jag plan Jul.
Införskafade dne fösta presenten och den gick till min lilla gudson Alvin.
Han planer på vad jag skall skaffa till systerdottern Wilma och en vag plan har börjat formats på vad jag kan ge till Samuel och Thessie med tanke på att jag bokat flyg nästan hela vägen och inte har betalat för att checka in bagage utan bara har räknat med handbagage. Tänkt att ta Dreins sportbag och resa lätt eftersom jag bara skall vara där i 4 dagar. (saknar Mommi och Moffi sjukt mycket!)
Har tänkt att köra en originell plan där med slips till morfar och sjal till mormor eftersom de är på den åldern där de faktiskt blir Genuint glada för sånt hehe. Vi får se :)

Efter att vi vart ner på stan så gick vi till bilioteket och lånade filmer igen (God bless the Liberaries!) är sjukt fett att låna fimer gratis :)
Jag gjorde också mitt första besök inn i Harry Potter´s värld, jag såg nämligen den första av fimerna. (Jajjemen Thessie, första gången nu!) Jag har varit less på den stora Harry Potter hysterin att jag helt enkelt låtit bli att se filmerna och läsa böckerna och nu har jag tänkt att göra både och eftersom de flesta nu kommit ut och hysterin inte är så allvarlig längre.
Otroligt söt film som var jättespännande och bra. Kan tänka mig att böckerna verkligen är kanon så hade tänkt att läsa alla på engelska. Får se om de har de inne nästa gång jag går till biblioteket.

Till filmen gjorde vi potatisgratäng (men av nån undlig anledning glömmde vi Totalt bort lök så den smakade inte helt som den skulle hehe) och Drein gjorde biffar (på 1KG(!) köttfärs) och jag gjorde grillad kyckling och sen spenderades resten av kvällen mysandes i soffan framför Harry Potter, Insomnia och Monty Python´s The Holy Grail. Alltiallt en otroligt mysig kväll :)

  


 


Ni måste se den här! Bästa scenen ifrån The Holy Grail, hysteriskt roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0