Just a little bit more sunshine...

Fick tag i 3 bra filmer igår på biblioteket och en hög med reseguider som skall förbereda oss när vi åker utomlands. Jag klarar verkligen inte av att åka till ett ställe som jag inte kan någonting om, jag är tvungen att läsa det jag kan om det innan och planera i förväg vad vi skall göra och sedan ta något spontant om det kommer. Men planer som går åt helvete klarar jag inte av. Jag blir helt förstörd av sånt så noga planering är det som gäller om jag skall någonstans. Stackars Drein, han kommer bara att få hänga med på allt jag vill göra :P
Tur att vi har samma intressen så att det inte blir helt fel. Och klart han skall få vara med och bestämma om det är något han vill göra (bara vi har bestämmt det innan :P)

Igårkväll såg vi på en av filmerna jag hyrt, The Wizard of Oz.
Kan man bli mer glatt på verkad av att se en film!? Så otroligt söt och en av de första färgfilmerna som kom.
Gissa när den kom ut? 1939. Den filmen är 70 (!!!) år gammal! Och fortfarande lika söt.
Vem kan inte den första snutten av "over the Rainbow"? en sång som vann en Acadamy Award för bästa originalsång.

 

Common people, lets follow the yellow-brick-road!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0