I am the bravest girl I have ever met.

Igår tog jag mitt pick och pack efter jobbet och tog tag i att gå bort till det stora træningssentret før att kunna simma. Vet ju att jag inte borde hålla på med annan träning nu men det ær så sjukt frestande att bara gymma liiiite eller bara vara en liiiiten stund på spinningcyckeln. No Can Do!
Men jag orkar heller inte sitta still. Har børjat bli så nøjd med min kropp och hur den har förändrats sedan jag börjat träna på allvar, min mage är snart helt flat och jag har så mycket mer energi.
Vill ju vara fit när vi skall åka utomlands i jul :)

Iallafall så gick jag ner till sentret, bytte om och hoppade i poolen. Jag satte ett mål för mig själv eftersom jag tycker tiden går så otroligt långsamt när man simmar att jag måste simma i 30 minuter så kan jag sedan använda min cyckelteknik att jag ökar på med ett par minuter i veckan. Dock var jag en flinkis och simmade i 35 minuter innan jag gjorde något som jag aldrig trodde att jag skulle våga...
Jag gjorde sit-ups i bikini.
Jag och min tränings och prestationsångest lyckades blockera ut alla andra människor och gå till området som är avsett för sådan träning bredvid poolen, tog fram en gummimatta, ner på golvet och satte igång.
Blev kanske 120 olika sit-ups och sen fick jag till både rygglyft, benlyft och streching. Allt ifört bikini.
Även fats jag kanske ser ut lite som en badboll när jag gör det med veck och celluliter lite här och var är dte ju bättre att jag gör det i bikini än att jag inte gör det alls.
Ni vet den tanken man har när man ser en överviktig människa, den som säger "shit vad tjock hon/han var. Uh!" har jag börjat sluta med, speciellt på träningssentret. Då tänker jag istället "Gud vad bra att den människan lyckats ta tag i sitt liv! Hoppas det går bra för honom/henne!"

Träningen gick bra även om den var rejält utmanad av att INGEN i poolen visste hur man skulle simma.
Alla borde veta "Håll till høger!" och om de inte vet det så är det skyltat!
Nejnej, folk simmade hur som helst, två killar crawlade, två japanska tjejer simmade med simbrett framfør sig åt fel håll och det var allmännt kaos. Folk simmade in i varandra till höger och vänter och det värsta var nog tantgruppen på 4 personer som var tvungna att simma på rad. Och badvakten vid sidan om poolen som såg ut som att han var någon helt annan stans. Han brydde sig inte alls.
Behave people! Learn som manners!

Duscha och åka hem och middag på omelett med tomat, gurka och lök. Serveras med små klickar med örtkrämost. NamNam!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag trodde det var en generell internationell regel att man simmar i högervarv. Iofs om det var så att alla förstod det skulle man inte behöva skylten på alla svenska badhus där man går ner. Sen borde de ha en trögbana för de som verkligen sälar fram och en annan för folk som vill hålla takten. Men som inte tävlingssimmar. Heja mångfalden!

2009-11-19 @ 10:50:35
URL: http://varamigsjalvenstund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0