Food for the soul.

Har fått låna en bok av en veninne på jobbet som jag först var väldigt skeptisk till men fastade helt för efter ett par sider. Boken har vart så spännande att jag dragit ut på den för att inte läsa ut den för fort som jag ofta gör med andra böcker och igår kom jag til sista sidan precis när t-banen kommit fram till stan.
Jag gick direkt ifrån tåget till närmaste bokhandel och köpte den första boken jag hittade av samma författare, såsom jag ofta gör, och har nu börjat läsa den mycket spännade boken Fuglemannen (fågelmannen) av Mo Hayder. Att läsa på norska hjälper mig verkligen att träna på grammatiken och jag lär mig mer meningsuppbyggnad och ord ju mer jag läser.

Jag och Drein satt och diskuterade igår vad det är som gör att vissa människor, som jag, läser kopiöst mycket böcker och har alltid gjort det och varför vissa människor behöver visuell stimulans för att känna sig intresserade av någonting. (før exempel tv, musikvideor, tv-spel, konserter osv)
Jag minns speciellt när jag gick i nian och vi hade ett krav på att läsa minst 1500 eller om det var 2500 sidor för att få bra betyg på svenskan och när året var slut hade jag lätt läst över 10.000 sidor. Jag lämnade in minst 1 bok rapport i veckan och blev ansett i klassen som något speciellt för den egenskapen.
Undrar om det hade att göra min min uppväxt och viljan och lugnet jag får av att läsa en bok och kunna se bortifrån världen jag lever i en stund eller om det sitter i hjärnan. De flesta har ju olika aktiva områden i hjärnan och ingen hjärna fungerar på exakt samma sätt.

Hur som helst, böcker att rekommendera.


Den boken får 9/10


Och min nya superspännande bok!

Kommentarer
Postat av: fuck you i´m from småland

Tusen tack för dina boktips!

Det är precis sånna böcker jag vill läsa, gripande och spännande! :)



Hoppas att dom finns på bibblan.

2009-11-18 @ 15:12:43
URL: http://martinastork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0