hot, hot, hotter...

Igår, på Oslos hitintills varmaste dag, så fick Drein för sig att vi skulle på stadsvandring.
Så vi tog på oss ryggsäckar med dricka och filt och solkräm och åkte in till stan.

Först var planen att åka ut till någon av öarna och efter att ha vandrat runt i oslo och försökt att hitta ett enda stånd som hade öppet och som inte Bara sålde solbrillor utan även flipflops så gav vi upp och gick ner till hamnen.
Drein gled runt i sina skor för det var så sjukt varmt ute och han inte hade några sandler och när vi väl kom fram nere vid vattnet så var båten på väg in så vi fick springa för att försöka hinna med den.
Vi rundar hörnet och ser sedan en kö på ca 50-60 meter. Ser den första båten fyllas upp utan att hälften av kön är borta och sen hur den andra börjar fyllas upp.

Så, nya plan.
Ta bussen in till jernbanetorget igen och därifrån ta trikken upp mot grönelökka och försöka hitta söndagsmarknaden som kanske säljer flip-flips. Efter att ha åkt förbi 4 parker utan att hitta den ger vi upp och börjar gå ner mot stan igen och går in i alla småbutiker som faktiskt har öppet en söndag och hittar till slut en kina-shappe som säljer lite av varje av skit-grej-sortimentet. Däribland även badtofflor och ett badminton-set som jag införskaffade.
Efter att Drein hade bytt skor och vi återigen var på väg ner mot stan så tar vi till slut trikken och jag är helt snurrig av att ha gått runt i den intensiva värmen. Hoppar av på nationalthearet och går därifrån ner till Deli De Luca och köper mig en glass och Drein köper sig ett skråvmål på Burger King.

Efter att Drein ätit upp sitt skråvmål och jag ätit upp den medtagna honungsmelonen och havrekexen och njutit av min glass lade vi oss i gräset vid Akerhus fästning och solade tillsammans med massa andra. Perfekt att ligga i bikini där och njuta av värmen och samtidigt ha vinden ifrån havet.

En timme senare tog i t-banen hem och satte igång med att laga mat. Kyckling grillspett improviserade med kinapinnar, ris och grillade minimajs och hembakt bröd.
När middagen var avslutad så när Drein frågade vad jag hade lust att göra svarade jag bara: Sova middag!
Gud så detta nöje är under-värderat! Sov från 20 till klockan vad 21.30 och steg upp och såg två filmer med Drein. Den ena som Starkt måste rokommenderas!
Låt den rette komma in.

Sjuuukt bra film och jag vart helt förvånad över hur verklig den kändes!
Aldeles innan jag såg den filmen så såg nu ny filmatiseringen av Day of the Dead och gud vilken dålig film. Det skulle vara en zombiefilm men ingen av zombierna släpade sig fram. Nejdå! De kunde rusa, springa, hoppa, tänka, använda vapen och var allmänt totalt överlägsna. De var lite mer som vampyrer.
Nej, jag vart mycket mer obehaglig till moods av Låt den rätta komma in. Sen att det var barn den handlade om gjorde den ännu mer obehaglig. Se den!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0