I need a pretty house. Happy wife, happy life!

Ha ha. Min städlista är illa

Tvätta sofföverdrag
Dammsuga

Torka golv
Dammtorka
Tvätta kläder
Häng upp kläder
Häng in torra kläder

Torka skåp
Gå med sopor
Ta ner dynor till förråd
Släng blommor
Sortera viktiga papper
Ta upp Jif
Tvätta filtar
Vattna blommor
Rengör spis
Sy knapp i byxa
Rengör badrum
Sortera DVD:s
Källsortera papp/metall/glas

Panta
Mattpiska kuddar
Byt kattlåda
Tömm grillen
Skrubba vattenkokaren/brödrosten
Diska
Stryk upp gardiner

Allt det överstrukna är det jag hunnit idag.
Jag har stort behov för att rengöra allt på en gång nån gång.
Även om kanske inte allt är akut.
Jag blir helt rastlös om det är skitigt/ostädat/stökigt hemma.
Klättrar på väggarna och blir på dåligt humör.

Ja har även hunnit ut och jogga (i fruktansvärd värme! Ibland undrar jag hur dum jag är egentligen)
solat, lufta katten, tappa bort katten, hitta katten och spela lite badminton med Drein när han var snäll och kom ut till mig en liten stund fast han är dunderförkyld.
När jag duschat så lagade vi pitabröd med köttfärs och grönsaker til middag och efter middagen tog jag t-banen in till stan och gick på dygns öppna apoteket och köpte hostmedicin till Drein så att han skall bli av med sin hemska förkylning och kunna sova på nätterna utan att vakna av hostattacker.
Nu skall jag spendera resten av kvällen i soffan med katten och lägga mig tidigt eftersom jag har tidig-vakten imorgon bitti och skall upp kl 5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0