1,2,3 GO!

Dagarna går sjukt fort nu på sommaren. (coh jag stavar sjukt mycket fel, tror mina fingrar fått tillfällig dyslexi)

I fredags var min sista dag på BI. Präglad av nostalgi och ovilja att sluta
och glädje att ha något nytt att se fram emot och slippa vara på ett jobb som
bara utnyttjar mig utan att ge mig något tillbaka.

Om hela Aurest hade styrts av folk som Vigdis hade jag lätt stannat kvar, men som det är nu har jag
för stor kompetanse och gör för mycket jobb för det de kan betala mig för/låta mig göra utan att Yasmine
tar åt sig äran av mitt arbete. Till slut har man gett nog utan att få tillbaka för det.

Det sjuka var att hela fredagen var Yasmine sjukt trevig mot mig. Vart kom det ifrån egentligen? Hon tycker inte ens om mig längre och jag gillar inte henne heller. Det var så falskt hur hon smörade hela dagen och sen gav mig en kram när jag skulle gå. Jag blir helt förvånad över att  hon helt plötsligt beter sig så.

Men i det stora hela var dagen klockrent underbar! Började kl 10 och jobbade till kl 00 på natten. Det var BI-s stora sommarfest så efter att jag stängt Ritazza kl 18 så bytte jag om till svarta byxor, vit skjorta och långt förkläde och gick upp och började hjälpa till i baren med servering av öl, vin och dricka. Vi var mys-gänget där med mig Alexandra och Jannie.
Så, 13.5 timmar sista dagen ger nog en fin lön i slutet av månaden nu när jag gjorde mitt allra bästa sista dagen.
Det härliga rekommendationsbrev jag fick av Vigdis var underbart! Står bara fina och bra saker om mig och att de egentligen inte vill släppa mig med önskar mig lycka till med nya utmaningar.
Det här blir en bra sommar!


Min sista:
Bild 1- sista gången jag steamat något på Ritazza Espresso-maskinen

Bild 2- Latte-art, ett Löv

Bild 3-  Dubbel latte macchiato med soya och vanilje. Enkelt och lätt.
Bild 4- "Alexander Rybak, gör dagen som Barista lite lättare" Jag älskar att ha honom på baksidan av mina mjölk-paket!



Bild 1- MELK!
Bild 2- Jag och Lona fick ett frukt-fat på vår gemensamma sista dag istället för tårta med tanka på allergierna som vi har. Annanas, Vatten-melon, cantaloupe-melon, honungs-melon, vindruvor och jordgubbar. Smarr!

Så från denna vecka och frammåt är det nytt jobb och nya erfarenheter som gäller!




Sen fick min söta pojkvän för sig att göra Thai-soppa till mig. Mums!



Ibland är han verkligen underbar. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0