5 träningspass på 7 dagar. Personligt bästa.

Lördag vart jag inbjuden på grill-date på Nesodden så jag tog med mig en köttbit och drog med en av de större båtarna ut till Nesodden, närmre gränsen mot Sverige.
Lona, den lilla darlingen, kom och hämtade mig från den buss som tagit mig ifrån kajen de ca 10 minuterna upp på udden och vi gick hem till huset där hon och Ole bor i ungefär en vecka till.
Mys å träffa Lone så mycket, dessvärre var också Ole med :P (That's right Ole, you're nor forgiven yet!)
Nu är det dessutom snart dags att börja med procerdurerna man gör för att vara snygg när jag äntligen skall få träffa Drein på onsdag. Raka, epilera, färga, BUS, måla naglar, noppa, klippa. 2 dagar kvar...



Innan jag åkte ut till Nesodden igår så gjorde katten det jag väntat på att hon skulle göra...
Hon var ute på balkongen som vanligt och har då börjat med de våghalsiga övningarna att Gå på metallräcket.
Jag har ett flertal gången tagit ner henne men man kan aldrig hindra en katt från att göra vad en katt vill göra.
Då har jag ett väldigt distinkt skrap. Ett skrap jag vet betyder att hon glidit ner på metallen. Hoppet i det sista hänger sig kvar vid möjligheten att hon kanske har fallit In i balkongen men när jag tittar ut är hon inte där.
Jag får snbbt på mig en tunn klänning efter tat nyss ha klivigt ut ur duschen och springer fram till balkongkanten och tittar ner. Där ser jag min lilla flicka ligga på grannens gräsplätt under oss.
Hon kikar iallafall upp på mig när jag ropar på henne.
Jag får på mig ett par skor och springer ner alla trappor och försöker komma in på grannens tomt som har ett högt staket med en dörr som är låst.
Går och ringer på deras dörr flera gånger med ingen svarar. Ut igen och kommer till slut över dörren till deras staket och hämntar min lilla gumma som krypit in i ett hörn och sitter och skakar och ser på mig med stora ögon helt tyst.
Jag lyfter upp henne och bär inn henne och klämmer på henne på vägen upp men hon piper inte så jag antar att hon inte är skadad.
När vi kommer upp igen så släpper jag ner henne på golvet och ser henne gå runt och kollar alla med så inget är brutet eller att hon haltar. Efter några minuter så är hon helt ok igen.
Och då har min katt fallit ner ifrån 2½ våningar. Utan en skråma. Du måste älska katter.



Dagen idag började som en ren hemma-dag men efter att ha dammsugit, omorganiserat bokhyllorna, dammtorkat och diskat var jag så rastlös att jag inte kunde sitta still längre.
Eftersom jag fortfarande har har The skoskav From Hell (Thanks Alot Ole, No still not forgiven :P) så var en joggingtur inte möjligt. Åkte iväg till Töyenbadet igen och simmade rätt hårt i en timme och känner mig nu helt slut.
Har dessutom utvecklat en stark avsky till folk som inte har sim-vett. När man är i en bassäng tillsammans med 30-60 personer man inte känner och som dessutom är halvnakna allihopa, då tycker jag det är i sin ordning att man passar noga på och kontrollerar sina kroppsrörelser.

För exempel,
Vill du simma långsamt och ta det lungt, då håller du dig intill kanten så att du lätt kan hålla din egen takt och lätt bli om-simmen av andra människor som troligtvis vill simma snabbare än du.

Och simmar du ryggsim, var då noga med att hålla extra noga koll på hur snabbt du simmar och vart andra människor runt dig är så att du inte simmar på någon.

Vill du absolut konditions-simma och ta det i en takt som är osedvanligt mycket högre än de andra i det vanliga motions-simm fältet, då kan du förflytta dig till fältet som är avsett för snabbare simmning.

Ca 80 % av de som simmade idag kunde hålla sig till vanliga vett och regler när man simmade men så var det för exempel den äldre mannen och kliver i poolen med sim-glasögon på och jag reflekterade lite på att han såg ut som en van simmare. Men NEEEEEEEEJ.
Nejdå, mannen lyckas under 3 minuter i poolen simma på 8 personer. Ingen kontroll eller respekt över huve daget. Det var som att han inte Såg de andra människorna alls. Eller inte brydde sig om dem. Han var som en flipper-bolli bassängen och dunkade i person efter person efter person, oavsett om han simmar ryggsim eller grod-sim.
Skämms är allt jag säger. Skämms.



Nu väntar resten av mitt granat-äpple och en kväll med CSI.
Crime-investigating-shows, how I love you.

Kommentarer
Postat av: Theres

Dame vad du tränar, ta de lite lugnt emellanåt ! kroppen måste ju få hinna vila, å du kommer snart se ut som ett ben rangel!!!

Sjukt avundsjuk är jag iaf, lyckades ta mig runt hela byn herromdagen! Det är väl typ 4 km drygt duktiga jag

2009-07-20 @ 07:52:59
URL: http://theresh.blogg.se/
Postat av: Tan

Haha, Mr. Magoo. o.o

2009-07-21 @ 16:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0