Fantastic!

Kvällen igår var underbar och jag lever fortfarande kvar i det rus som Madonna väckte i oss alla 40.000 som var på konserten. Idag har jag bara nynnat på diverse låtar och vari på allmänt bra humör hela dagen.
Det är klart, en del passager var lite sega men det gjorde inget när de cresendon hon byggde upp sig till var helt extasiska och hon fick hela publiken att sjunga och skrika tills de inte hade röster kvar och pulsen under fotsulorna dunkade hårt efter att ha dansat många timmar i sträck.
Det som dessutom gör att betyget sjunker lite var publik-insatsen. Du är på konsert!
Våga dansa! Våga njuta av musiken med hela kroppen! En konsert man står stilla till är en värdelös konsert.
Släpp lös, gott folk, och strunta i att andra tittar på dig.

Hi-lights från kvällen

http://www.youtube.com/watch?v=xJCcp0OcnjM

http://www.youtube.com/watch?v=UsLofTP8p0c

http://www.vgtv.no/?id=23146



Bild : http://www.absolutemadonna.com/wp-content/uploads/2009/01/snf23bizm1-280_562144a.jpg

"Like a prayer" är inte min favoritlåt men DAMN! Vad bra den var live!

Var hemma och i sängen runt 12 men jag somnade inte förren 03.30, var så uppgirad.
SÅ när jag kom hem hade Drein fått Riktig feber och vi fick byta lakan flera gånger inatt till honom eftersom han svettades ut sin extremt höga feber natten igenom. Jag satt också med blöta kalla handdukar och torkade av honom flera gånger för att försöka få ner feber och hjälpa honom slippa ligga i kladdig svett. Stackaren.
Imorse beställde jag tid till honom hos läkaren och de var lite oroliga att det kanske var svin-influensan (H1N1, http://sv.wikipedia.org/wiki/H1N1-utbrottet_2009 )eftersom det är fler som blivigt smittade av den i Sverige (453 st  28-07-09) än det är i Norge (341 st 29-07-09) och vi nyss har varit på semester i Stockholm på ett internationellt hotell. Så han var först tvungen att gå och köpa ett munskydd på apoteket innan de släppte in honom och där mötte de honom i dörren med munskydd, handskar och dräkter på sig. Jisses.
De tog alla möjliga tester som han kommer få svar på imorgon men det lutar mer åt att han kanske måste operera bort hals-mandlarna, och att de är de som orsakat den hormon-obalans som gjort hans immunförsvar så dåligt att han varit sjukt till och från de senaste 10 månaderna. Det ger honom i princip alltid hög feber och ond hals.
Imorgon skall han tillbaka för prov-svar och möjlig remiss till Ullevål-sjukhus.

Ett besök till polisen för att skaffa Drein den Politi-attesten som visar att han har pläck-fritt register som han behöver när han går ifrån att vara timm-anställd till att bli fast-anställd.
Mitt emot politi-vakten i Oslo ligger Oslo Bowling och Drein ville att vi skulle ta ett besök in och spela en serie så det blev lite spontan-bowling mitt på dagen :)
Jag var Ännu värre än ja brukar att vara och Drein avslutade sin serie med att få 3 strikes på rad!
Jäkla man.
Men det spelade inte så mycket roll eftersom att vi hade vart in på Carlings innan och hittat en skinn-jacka till mig som Drein sade att jag inte fick gå ut ur butiken utan och gick till kassan och köpte till mig.
Min romantiska kille! Så nu har ja Äntligen hittat en skinn-jacka som jag gillar efter att ha prövat säker 40-50 olika modeller under det halvår som jag varit på jakt efter en. Den Är Fabulous!

(3.5km igårmorse innan frukost)

            
Lille Lona                          Jannie                     Kvällens outfit      Gratis-biljetterna!

             
Morgon                                   Kärlek                    Bowling                  Min nya skinn-jacka


Mina nya Converse.
Efter besök på ca 13 butiker för att finna mina PUMA till reapris i rätt storlek utan lycka så stog det emellan PUMA skona till fullt pris eller de här Converse till Rea-pris. Jag hoppas på PUMA skorna senare. <3

Kommentarer
Postat av: Theres

ÄLSKAR dina skor!!!!

VILL OCKSÅ HA!

2009-07-29 @ 21:58:09
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0