Status: Employd.

Då var mitt kontrakt signerat och klart.
Jag tog såklart det jobb som erbjöds mig först.
Idag var sista dagen att tacka ja till barista jobbet på Blindern universitet så det jobbet var det jag tog. Så får vi se om de ringer någon gång under nästa vecka och erbjuder mig jobbet som daglig ledare på Steam.
Nu är planen att börja på Blindern den 10 augusti.
Fram tills dess skall jag göra mitt bästa för att hitta ett passande ´deltidsjopbb att ha vid sidan av.
Eftersom jobbet kommer att innebära mån-fre så kan jag ha ett jobb där jag antingen jobbar någon dag i veckan
eller varannan helg eller nått liknande. Det blir ju så lite timmar annars!

Igår var jag dessutom nära på att strypa Ole.
Den dumma lilla norska pojken börjar sms:a mig vid 7 på morgonen och kollar vad vi skall hitta på idag.
Vid 9-tiden börjar jag känna mig vid liv och går ut och tar mig en promenad innan frukost, 4.12 km och jag är Fabulous.
När jag kommer in igen så får jag sms om att vi skall träffas för shopping och lunch.
Men första soldagen så vill jag vara i solen och säger tat vi skall göra det istället.
Fine by him, så vi skall träffas nere på bryggan om 2 timmar. Vippetangen kl 12.30.
Absolut!

Nere på Vippetangen kl 12.30 och ingen Ole. Jag har packat ryggsäck med vatten, frukt-sallad, badminton-set och handuk. Bikinin är på och shorts och linne är på. Perfect.
Så när jag ringer är han inte Alls på Vippetangen. Han är på Akerbrygge. Klar för shopping och lunch när jag är klar för sol och strand. Jesus!
Efter promenaden till Aker-brygge i the flip-flops from hell (I hate flip-flops. De är otroligt fula, opraktiska och högljudda)
Barfota tvingar jag honom att eskortera mig till T-banen och hem för en snabb-dusch och ett klädombyte medans han är förvisad till balkongen.

Efter det blev det en härlig dag med fika på Åpent bakeri, följa med Ole på shopping och sitta i slottsparken tills Lona slutade. Möta upp henne och sen följa med henne hem att byta om och hämta kläder innan vi drog till mig.
2 omgångar med Yatzi! där Lona fick Yatzi! 3 GGR!!! under en omgång. Varav 2 av gångerna var med bara 6:or.



Idag blir jag väckt av min förra arbetsgivare på Baker Hansen som undrar hur många timmar jag jobbade förra månaden så att jag kan få min sista lön. Det är iofs fine, men är man verkligen tvungen att ringa kl 6.30 på morgonen?
Sov nån timme till med mitt superblekmedel på tänderna inna jag klev upp och åt snabb-frukost och gav mig av till Töyen-badet för att simma. Den här gången var inte badet stängt och med mina ny-inköpta sim-briller hoppade jag i vattnet för att ge mig ut på min första hela runda med crawl på ca 10 år. Sedan jag som ung tonåring gick i simmning. Simma ligger egentligen naturligt för mig och jag har kunnat simma av mig själv sedan jag var 4 år, men JISSES!
Inte kommer jag ihåg att jag behövde sån kondition för att klara crawl! Det var ju grymmt jobbigt!
Jaja, försökte mig på ett par rundor med varierade med vanligt grodsim och ryggsim. Tycker mest att det är skönt att simma och verkligen så sträcka ut kroppen. Den känns så mjuk efterråt.

Efter simmningen åkte jag iväg till Blindern och lämnade in mitt kontrakt och mötte upp Richard för att spendera resten av dagen i parken. Jag är sjukt sugen på att gå ut och dansa ikväll men foten är fortfarande trasigt.
Var kanon-kul förra helgen och jag hade gärna upprepat den! Hilde vill att jag skall bli med ut men jag tror att jag lägger mig tidigt ikväll och låter min fot läka och tar igen kvällen imorgon då jag blivigt inviterad tillsammans med gänget hem till Ole och Lona på Nesodden för grillning och ha det bra i solen. Längtar tills imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0