Svininfluensan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/article6232395.ab 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/article6233725.ab

Yes, den är länkar här ovanför men min syster och bloggdesigner har gjort dem osynliga :P


Nu var vi igång igen.
Snälla nån! Comon!
Jag fattar inte att folk blir så hysteriska för en vanlig influensa! Du kan bli allvarligt FÖRKYLD. ojojoj.
Och även om du vaccinerar dig är det inte den influensan du behöver oroa dig för, det är om den muterar sig. Och DEN influensan kommer du ändå inte vara immun emot även om du har tatt vaccinet.
Vaccinet kan du i tilägg få komplikationer och dö av.
Det som oroar regeringen mest är ifall alla blir sjuka Samtidigt. Då kommer så många jobb stanna upp att det blir svårt att hålla igång lokaltrafiken, sjukhusen, skolor och liknande medans risken för att faktiskt Dö av influensan är väldigt, väldigt låg.

I'll taky my chanses.
Jag låter hellre bli att ta vaccinet, blir sjuk en gång och bygger förhoppningsvis upp bättre imunförsvar ifall den muterade sorten kommer. Det som inte dödar Härdar!

Kommentarer
Postat av: ch

Håller med angående att låta bli att vaccinera sig. Bara kolla biverkningslistan gällande vaccinet så blir man mörkrädd, haha, närå kanske inte riktigt så illa. Känns mer naturligt att bli smittad och låta kroppen ta hand om det hela.



"Det som inte dödar härdar" :D

2009-12-04 @ 13:01:46
Postat av: Molly

Intressant synvinkel :)



Men min poäng var väl att t ex. Aftonbladet bara har skrivit "man, 55 år - dog av vaccinet" (fast han egentligen var cancersjuk) och därför spridit att folk inte ska ta vaccinet för att "man kan dö av det".



Jag menar att det är ett korkat beslut att inte ta vaccinet genom att bara läsa vad skvallerblaskorna/kvällstidningarna säger om det. Ska man inte ta det (tycker jag) ska det baseras på ett beslut man tar själv med magkänslan eller pga. att man har läst på om vaccinet (då inte i en kvällstidning) och inte tycker att det låter bra. Det är det jag dissar :P



Eller har jag fel?

2009-12-04 @ 13:32:05
URL: http://molkan.se
Postat av: Theres

hudududu!! jag har ju fixat detta nu! de gjorde jag samma dag jag såg felet!! :D

2009-12-04 @ 15:28:07
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0