Just a little something.

Läste ut min bok igår, den var jättespännande!
Jag tror så smått jag börjar vänja mig vid att läsa böcker i förstahands person och det var väl kanske för att jag var ovan att läsa sådana böcker skrivna på engelska.

Iallfall.
Det handlar om en advokat i London under 1500-talets kristna reformering (ni vet, kung Henry som hade 6 st fruar, två skilde han sig ifrån, två högg han huvudet av, en dog och en överlevde honom) och intriger som mer eller mindre alla kan dras tillbaka den politiska situationen där kung Henry bestämmt sig för att bryta ifrån Rom och Påven. En av kungen män blir mördad i ett kloster och Advokaten sänds dit för att försöka lösa mordet i tysthet utan att kungen får reda på det.

Den kan vara tidvis svårtläst eftersom engelskan ibland har ett väldigt gammeldags språk men det är värt det när man väl kommer in i handlingen!



Den får 4.5/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0