I have a secret...

Jag åkte hem igår!
Eftersom jag inte kunde åka hem över jul bestämmde jag mig för att åka hem och överraska mormor och morfar veckan innan julafton. Saknar de så stört mycket att jag var tvungen att åka hem.
Jobbade igår mellan 07.00-15.00 och åkte hem och stresspackade och åkte iväg kl 17.00 till flygplatsen för att ta mitt flyg kl 19.30 till Stockholm och sen vidare till Sundsvall. Thessie hämtade mig på flygplatsen där det slutade med att jag började grina för jag var så glad för att se henne, hehe.
Seriöst, lite familj är aldrig fel. Iallfall den jag gillar ;)

Aktiviteter vi hunnit idag:

handla födelsedagspresenter till Thessie
handla klart alla julklappar
fika på Waynes
hämta linser
avsluta bankkonto
shoppa
storhandla
födelsedagsfira thessies kompis
baka pepparkakor

Händelserik dag som började med att jag blev väckt i sängen av en Alvin (3 år) och en Wilma (6 månader) som saknat moster så det blev massa kramar och mys, sen frukost och sen drog jag och Thessie in till stan med Wilma och överraskade mormor och morfar. Mormor började gråta och vart superglad och vi bjöd in dem på middag imorgon :)
Sen ner på stan och shoppa de sista julklapparna, lite smycken och sen gav jag Thessie lov att välja kläder för 500 som hon fick i födelsedagspresent och som gläjde denna stackars 2-barnsmor med skral för-juls-ekonomi väldigt mycket.

Blev en fika på Waynes också där jag hade en otroligt rolig konversation med en av de anställda.

Han: vill du ha något att dricka också?
Jag: Jatack, jag vill ha en kaffe. Men då får du göra den bra för jag jobbar som barista.
Han (blir jätteosäker): jaaaaa... ok. Vad vill du ha för kaffe då?
Jag: En enkel cappuchino på soya i liten kopp
Han: Eummm.. ok...

En stunds tystnad...

Han: Vart jobbar du som barista då?
Jag: I Norge. Oslo.
Han: Jaha. då kanske du känner Nadja?
Jag (tar en låång blick på honom och utbrister): Det är du som är Max!!!
Han (i smärre chock): jaaa.... hur visste du det?
Jag: HAHAHA! Jag lekte fett mycket med dig och Nadja när vi var små!
Max: Jaha, minns jag verkligen inte, vad roligt!
Jag: Jag och Thessie var bästa vänner med Nadja och du lekte allltid bredvid fast du var 3-4 år då :)

Jag älskar att världen är så liten att man träffar människor sådär ibland som man inser att man kände för 10 år sedan.
Max hade hunnit bli en lång, slank 17åring med tandställning. Tiden går fort.
Nadja, som hans storasyster heter, träffade jag av en ren slump i Norge genom att hon bodde i ett kollektiv med en av tjejerna som jag kände i Oslo och då hade jag heller inte träffat henne på några år. Nice!



















Dear lord, thank you for helping me see my family.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0