Badass

Idag har jag vart en klockrent stenhård badass och ringt och fixat det mesta som behövts.


Alla taxibolag i byn och bokat den billigaste till flygplatsen på fredagmorgon. Den dyraste var 200 kr dyrare än den billigaste :)

Banken och pratat försäkring

Försäkringsbolaget och fått den billigaste bästa försäkringen ever

Get och skällt ut dem för att ha skickat min räkning hem till mig (och tatt betalt för det) trots att jag anmält e-faktura 2 ggr så de gick med på att dra ifrån de pengarna från min nästa räkning

El-bolaget och frågade varför de tatt betalt för tid jag inte bott i den gamla lägenheten. De lovade att dra ifrån hela summan från min nästa räkning.

Så har jag tagit det mogna beslutet att inte äta nån julmat i år. Jag gillar ändå nästan ingenting på julbordet ändå så jag låter Drein få sina favoriter så äter jag nån god vanlig mat. Tråkigt tycker ni.
Smart tycker jag.
Jagde runt på stan idag och hittade äntligen julmust till Drein. En vanlig 33cl colaburk med Apotekarens julmust tog de 30 kr för på 7Eleven. 30 kr! Hittade 6 33cl flaskor för 46 kr åt honom istället efter att ha sökt igenom massa butiker.
De har en äcklig norsk version de kallar "Julebrus" som i princip är vanlig dricka.
Nejdu, vet du vad. Nu skall jag gå och fota mina shoppingfynd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0