Inför ett nytt jobb.

Ush, jag är jättenervös inför att jobba på måndag. Första dagen på nya jobbet är alltid värst och då vet du inte helt vad du håller på med och blir mest domderad runt. Som tur är sitter ju espresso i blodet på mig nu och jag hör på en gång om mjölken inte är riktig och mina fingertoppar vet exakt den rätta temperaturen på mjölken. Att alltid sträva efter den perfekta Caffe Latten med det perfekta mönstret är en yrkes-stolthet.
Jag hoppas jag får stå vid steamern och kvarnen hela dagen.
Det jag just nu är mest nervös för är att min fot totalt skall strejka. Egentligen ville läkaren att jag skulle hålla foten i ro i helt över en vecka och hade jag jobbat hade jag blivigt sjukskriven. Men jag hoppas på det bästa och skall ta med mig mina egna joggingskor, som är de jag har med bäst dämpning, och ha dem tills jag fått tillåtelse av dem att gå och köpa ett par joggeskor som jag bara skall ha på jobbet.

Förövrigt så har jag verkligen fått bi-effekter av de inflammationsdämpande tabletterna. Som jag totalt ignorerar för jag behöver att de läker min fot snabbt så att jag kan jobba på måndag. Då gör det inte så mycket att jag har

Magsmärter, kramper i buken, fördröjningsbesvär, utslag, yrsel, förstoppning, sömnlöshet, irritabilitet, kramper, skakningar och eksem.

Det kan jag leva med. Så länge foten blir bra.



Cappuccino Någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0