Coffee, I'm all yours again.

Idag hade jag första dagen på mitt nya jobb och jag var li vrädd.
Drein frågade en del igår om hur dte skulle kännas och vad jag tyckte om det nya jobbet och jag hugger bara ifrån med ett "Jag vill inte prata om det". 
Jag vill helt enkelt inte prata om hur nervös jag var och hur rädd jag var att foten skulle strejka så att jag skulle bli tvungen att bli sjukskriven några veckor till och kanske förlora chansen till det jobbet.

Kliver upp i lagom tid till jobbet och fixar iordning mig lite och äter sen frukost. Jag passar på att äta havregrynsgröt och en banen eftersom jag inte har någon aning om när jag skall få äta lunch och jag har hafft problem med både blodsocker och blodtryck. Svimmningar kommer ganska tätt om jag inte passar på att äta regelbundet. Frukosten tog lite längre tid och jag är livrädd att komma försent på första dagen på nya jobbet. Det är Inte acceptabelt.
Skyndade mig hemifrån efter att ha tejpat foten och fixade håret medans jag väntade på t-banen och sminket när jag satt i tåget. Man får vara lite uppfinningsrik ibland :)
Jag var iallfall i god tid och träffade en av mina nya kollegor, en svensk kille som också hade sin första dag idag. Vi blev visade runt och fick arbetskläder. Mina var som vanligt jätte-stora och dessutom fick jag såklart den enda skjortan i hela högen som var felproducerad och saknade knapphål på vissa ställen :P
Fick byta tillbaka dem till en storlek mindre sen och får helt enkelt leva med att de har de fulaste byxorna i världshistorien på mitt nya jobb. Ibland får man offra utseendet för pengarnas skull, dock tänker jag fortsätta köra på mina stora örhängen och långa naglar. Nån stolthet får man faktist ha!
Jag körde en koll på de andra som jobbade där och tjejerna hade både stort och fixat hår, nagellack, upprullade byxor och egna skor så får dem så får jag. Så behöver jag inte känna mig som världshistoriens mest tråkiga barista.
Värdighet gott folk, värdighet!

Efter rund-turen på 6 av de 7 kaffe-barerna så kom vi till slut till den som jag tyckte var klart mysigast av dem alla och får beskedet som att det skall bli min kaffe-bar hädanefter. Blir skitglad och bryter ut i ett "YESSS!" innuti mig och ser hur min nya chef Ricardo går iväg med min nya svenske kollega.
Det jobbar 2 killar i baren på ca 24 år vardera och helt schyssta killar som inte kunde vara mer olik varandra.
Den ena är en bastant kille som det ut som ur-typen av rockare som finns. Man ser på en gång att bland hans favoritband är Slayer, Iron Maiden, Metallica och Korn med sitt rödbruna bockskägg och långa hår i en fläta nedför ryggen.
Andra killen är den urbana storstads killen. Gänglig halvtunn kropp men kroppspråk som en vit gangsta pojke och både leendet och den feta capen litegrann på sne. Skön mix :)
Degn gick bra även om jag var helt värdelös på att steama på deras kaffe-maskin. Jag kände mig som världens värsta noob och ödelade mer melk än vad jag klarade att steama inna jag i slutet på dagen äntligen förstog hur den fungerade. Inser hur otroligt mycket kraftigare den är jämfört med de jag använt innan och det tar inte många sekunder förren du har perfekt tempererad fyllig mjölk. Deras espresso var dessutom jättegod vilket är ett stort +. Milt sötbitter.

Allt-i-allt en väldigt lyckad dag och även om foten är trött så hängde den med på allt och överlevde min första dag på jobb på 6 veckor. Jag skall aldrig mer ha så lång ofrivillig semester igen! Ika <3 jobb


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0