Dagen jag överger kaffe.

Eftersom jag nu skall sluta i kaffebar så måste jag skall mig lite utsyr att ha hemma.
Dte måste inhandlas en kaffe-kokare till att börja med, helst hade jag såklart velat hafft en av de små espressomaskinerna med steamer till men de är såpass dyra att det lär inte hända än på ett tag.
Dock gillar jag verkligen svart kaffe men har en vana jag måste erkänna...
Jag kan inte dricka kaffe utan varm soyamjölk i.
Jag har så surfat runt på internet och hittat ett par fina saker hos min köks-apparat favorit OBH Nordica.
De säljer där en stemaer och en skummaskin som jag undrar lite smått hur de fungerar.

Är jättesugen på stemern men det känns onödigt med en sån stor grej som rymmer flera liter när jag bara behöver nån dl åt gången, dessutom kostar den 699 kr.
Den lilla skummaren har fått högt betyg men jag undrar hur nöjd jag egentligen blir när det är den luftiga känslan av tjock soyamjölk som jag är ute efter. Då kan man väl bara vispa sin varma soyamjölk själv och det har jag prövat och dte fungerar sisådär att göra hemma.

What to do?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0