Vatikanen VS. Avatar


Hahaha, klockrent.
Påven fördömmer tydligen Avatar för att i filmen dyrkar naturfolket Na'vi jorden.
Men ursäkta, såg han också att de är 3 meter höga och blå?
Jag tror inte att någon går tillbaka till att dyrka "moder jord" p.g.a den filmen och om de nu gör det så var de ju tydligen inte trogna till hans religion iallafall.
Jag tycker hellre att Vatikanen och Påven kan rikta sin energi mot att f.ex hindra sina präster ifrån att utnyttja barn eller att få ett förslag för "särskilda" fall där abort kan vara tillåtet som vid incest, våldtäkt och sexuellt utnyttjande av minderåriga.
Vatikanen har en lång historia av att hålla sina egna om ryggen och dölja de problemen och skydda de personerna som bryter reglerna, de förlorar nästan aldrig jobbet heller. Hade dessa saker hänt förexempel innom regeringen kan du slå vad om att det hade blivigt rama-skri och publika skandal rättegångar.

Jag gillar speciallt den här kommentaren:
"Benedict XVI pratar ofta om vikten att skydda naturen, men samtidigt varnar han för att för att göra människan jämställd med andra levande varelser"
Ja det vore hemskt, människan förtjänar inte att ställas lika högt som djur.
Jag har då aldrig sett ett djur våldta, plåga, tortera, misshandla, råna eller annars medvetet orsaka fysisk, psykisk eller emotionell smärta på andra djur för sin egen njutnings skull.
Det är bara vi människor som förstör och ödelägger så för oss själva.
Det grymmaste djuret i naturen är människan.

Att påven bryr sig om Avatar tycker jag är skändligt.
Men jag antar att det är lättare att bry sig om en ny Hollywood film än att ta tag i de riktiga problemen.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article6424320.ab



Kommentarer
Postat av: gotteochvi♥ -GRAVID IGEN!

sv; haha jo, mina blir faktiskt starkare av det!

2010-01-15 @ 12:14:16
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: Theres

ööö samuel säger så hr om detta:

" har du aldirg sett en katt leka med en mus/råtta innan den dödar den"

Tydlige leker den och "hånar" musen..?

MEN MEN VI månniskor är ff de grymmaste!

2010-01-16 @ 08:08:18
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0