Nice

Kl 4 vaknar jag av att jag hör ett vrål ifrån badrummet.
Springer dit och ser Drein sitta huvadöver toaletten och spy. Han kan nämligen inte spy som normala människor och ha kväljningar och hulka, nej nej. Han låter ungefär som King Leonidas i 300, han vrålar verkligen.
Han kommer iallafall på ostadiga ben tillbaka till sängen och jag hämtar en hink och vatten att dricka och ställer det bredvid sängen. Kl 6 vaknar jag igen av att han springer ifrån sängen med hinken framför sig och spyr igen.
kl 6.30 är det samma sak och hitintills han har väl hunnit spy sådär 8-9 ggr.
De sista 6 gångerna har det bara varit det lilla vattnet och colan han lyckats fått i sig stackaren.
Han har också feber så nu är det minsann vinterkräk-sjuka här hemma.

Det roligaste är att jag verkar vara immun emot magsjuka. För 2 jular sedan så var jag hemma hos min syster och hela hennes familj på 3 personer var sjuka. Hela Samuels (hennes mans) familj på 5 personer ble magsjuka. När jag så åkte på besök till min dåvarandre pojkvän lyckades jag smitta hela hans familj på 4 personer och honom. Men själv blev jag inte sjuk alls. Hoppas det håller i sig (knackknack ta i trä!)
Jag skulle hata att spy nu när min mun nyss är sydd. Jag vill verkligen inte riskera att stygnen går upp eller att jag få en infektion i såret innan det har läkt ihop.

Så idag är det sjukstuga här hemma även om jag varit flink och rengjort 2 par av mina skor som jag skjutit upp så länge. När de torkat skall jag spraya dem med imprignering, även Dreins nya vinterskor och våra skinnjackor skall få sig en omgång. Sen är det kvar att hänga in all tvätt så har jag gjort dagens goda gärning förrutom att ta hans om min stackars sjuka pojkvän.


Är inte Drein en snygging när han är sjuk? hehe.


Kommentarer
Postat av: Lillsnörpa

Stackar stackars! Fy sjuttsingen, magsjuka är inte kul! Vilken lyckost du är som går fri från bacillerna :)



sv: hihi, så kul att du är nyfiken :) Jag har en ateljé (och så har jag alltid en målarväska med mig, så på något vis lyckas jag göra en ateljé vart jag än är). I lägenheten har jag ett rum speciellt för målning och pyssel också.

Nu blev jag nyfiken på hur du bor! Berätta! =)

Kramar!

2010-01-24 @ 21:19:47
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Fanny Staaf

Sv; Jag vet inte riktigt! :o Hahah. Jag bara sprutar och så funkar den! Har aldrig använt någon annan hårspray!

2010-01-24 @ 22:29:48
URL: http://fannystaaf.se
Postat av: Tan

Jag hoppas du vitamin-shockar just in case. o.o Spy med stygn lär inte vara roligt.

Jag hoppas du lyckas vitaminshocka Drein, och att han lyckas hålla det i magen, så han också blir frisk.



Good luck, you two.

2010-01-25 @ 00:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0