Dagens tips

Idag är jag på gränsnivån till koma.
Tror att två dagars träning har kommit ifatt mig och hade egentligen tänkt mig en träningsrunda nu på morgonen innan jobbet igen men orkade helt enkelt inte. Tur att jag jobbar med kaffe, hehehe.
Men imorgon slutar jag tidigt så då har jag tid för en timme :)
Måste tillbaka till träningen idag igen iallafall för smart som jag är glömde jag både min handduk och min älskade hårborste där.
Jag är en av dem som är helt fast i att använda en svin-hårs borste sedan många år tillbaka och kan verkligen inte borsta med en vanlig borste längre. Allt jag hör är hur plasten bryter av hårstråna *ryser*

Guide till att få långt välskött hår:

Använd svin-hårs borste som reder ut utan att bryta av
Spraya det max 2-5 ggr i månaden
Lufttorka så ofta som möjligt, använd sällan hårtork
Tvätta håret 1-2 ggr i veckan, sliter mindre på håret
Gör inpackning varje gång du dushar
Ät mer frukt!
Ta b-vitamin tabletter




En del blir säkert helt förfärade vid tanken på att "bara" duscha håret 1-2 ggr i veckan men efter att ha gjort det i många många år har mitt hår vänjt sig och blir inte fett på 1-2 dagar. Det är klart att de som tvättar det ofta kommer att få fett hår fort men det är ju bara för att hårbottnen överproducerar för att kompensera att du tvättar bort det naturliga fettet hela tiden. Det vänjer sig!
Man får offra lite för långt och fint hår.





Min favoritborste ifrån Åhléns. 100:- och en svinhårs borste blir din!

Kommentarer
Postat av: Diana

Tack för de fina tipsen :)

2010-01-13 @ 11:15:01
URL: http://dianaekner.blogspot.com
Postat av: Maria

Bra tips om hårborsten, sådan ska jag leta efter.

2010-01-13 @ 15:48:05
URL: http://www.vildvittra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0