After Avatar

Såg storfilmen Avatar igår och den var verkligen grymmt häftig!
Tog en stund att vänja sig till 3D-brillerna och det var många som skrek till i förvåning över hur nära allt känndes, hehe. Läskigt så det såg ut som att man kunde röra vid personerna och som att de vara var 2-3 meter ifrån en.
Dock förstår jag inte helt hur det har kunnat ta 10 år att göra filmen. Verkligen? 10 år?
Och de hittade ett produktionsbolag som gick med på att spendera Miljontals dollar under 10 år på en film.
Well done, well done indeed. :P

Min evaluering av filmen är att den var en mix mellan Antlantis, Pocahontas och Star Wars 6, Return of the Jedi.
Jag menar, för det första skall en grupp människor till en ny plats för att gräva efter rikedom som finns i den naturen, de möter lokalbefolkningen som Inte vill att de skall gräva där, de har en speciell kraft som beskyddar dem och de är/har blå tatueringar. Hör du likheterna? Lokal flicka, invadernade pojke.
Been there, heard that story.



MEN! Det var extremt häfigt film! Spännande hela tiden och enormt engagerande! Paralleller mellan europeirenas invaderande av Amerika och Australien och det systematiska utrensningen av lokalbefolkningen.
Och den här känslan av att "vi har rätt att bara komma invalsande här och ta erat land för vi anser er som längre stående".

Jag hoppas verkligen det kommer fler filmen med 3-D effekter, det kan bli en ny grej att gå på bio och se.
Dessutom har jag en thing för Sam Worthington, att han fixade sig en roll både i Terminator Salvation och Avatar gör mig väldigt lycklig och han ser jag gärna mer av i framtiden.




NamNam!



Kommentarer
Postat av: Theres

FETT avundsjuk att du fick gå oh se den på 3d!! måste varit sjuuuukt häftigt!

Alice i underlandet kommer också på 3D!

I sverige promotar de filmen som

" om du har tänkt sluta knarka i vår, kommer ett substitut"... :D

2010-01-10 @ 14:26:03
URL: http://theresh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Filmen tog inte tio år att göra, det tog tio år innan han den släpptes från att manuskriptet var färdigt. dessutom så har manusskriptet ändrats även med tiden, filmen tog egentligen 3 år att göra. Inte 10! Men det var 10 års väntan för de som förväntade sig att filmen skulle släppas samtidigt som Titanic.

2010-01-10 @ 19:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0