abortfrågan

Läste en debatt idga på aftonbladet om abortfrågan och den ställer alltid till kontoverser och får folk att reagera våldsamt.
Såhär skrev jag om saken:

Det här är en så svår grej att tycka om så jag tror inte det finns några rätt eller fel, bara olika omständigheter, situationer och personer. Allt är unikt och beslutet borde fattas speciellt för det tillfället.

Läs artiken här: http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6389334.ab

Man har inte rätt att utesluta pappan men samtidigt kan ju heller inte pappan bestämma över tjejens kropp och tvinga henne att föda fram barnet.
Det GÅR bara inte att bestämma att "såhär skall det alltid vara och såhär gör vi i alla tillfällen".
Varje tillfälle är unikt. Om jag skulle hamna i den situationen vet jag ärligt inte vad jag skulle göra.
Försöka respektera sina egna och pappans önskningar men någon måste ju fatta dte slutgiltiga beslutet och eftersom kroppen tillhör kvinnan så blir det i slutändan hennes beslut, man får bara hoppas att båda partner blir nöjd av det.
Förövrigt håller jag med tjejen som skrev artikeln, Nej, alla barn borde inte bli födda.

Vad den här världen behöver är inte fler barn som ingen kan ta hand om bara för att det är "synd" om barnet om man tar abort.
Det den här världen behöver är Fler föräldrar som kan ta hand om de barn som redan finns.



Kommentarer
Postat av: Anna Kaagaard Kristensen

Jag håller med dig, det finns ingen "regel" som kan fungera i alla fall utan alla situationer är ju unika. Jag tycker att det är ganska självklart att pappan till barnet ska få komma till tals, men precis som du skriver så måste ju det slutgiltiga beslutet vara kvinnans eftersom att det är hennes kropp.

2010-01-07 @ 21:53:50
URL: http://annakaagaardkristensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0