i valet och kvalet

Jag står just nu i valet och kvalet på att köpa ett par nya glasögon eller nya linser.
Jag gjorde ju en synundersökning i förra veckan eftersom jag måste beställa nya linser och fick då veta att min syn har blivigt ganska mycket sämre :/
När jag började använda linser hade jag -3.25, efter ca 2 år hade jag -4.0 och efter det har jag hafft -4.25 i kanske 2 år. Nu hade jag droppat ner ända till -5!
Som tur är har de linser ända ner till -14 men jag vill ju verkligen inte få sämre syn än vad jag redan har och en sak som optikern rekommenderade mig att göra var att ha glasögon på min 1 gång i veckan och helst alltid när jag läser, ser på tv och sitter vid datorn så att ögonen får vila lite och andas.

De glasögonen jag har nu fick jag i studentpresent och det var nu väldigt många år sedan jag tog studenten, då fick jag ett erbjudande att lämna in en recensjon av en hemsida som säljer Billiga glasögon och som heter Optikbutiken!

Det intrycket jag får av deras hemsida är att den både är otroligt översiktlig och lätt att hitta på och dessutom är ganska snygg i designen.
Ett stort plus i kanten för att man kan beställa hem 3 par glasögon och prova hemma helt utan kostnad!
Man slipper då för det första gå till optikern till att börja med, för det andra så kan man sitta hemma och titta på utbudet och prova glasögonen på en gång annat än om man går till optikern så kan man inte vara säker på att de har bågar som du kommer att tycka om.

Och bäst av allt... Kolla priserna!

Det var sjukt billiga bågar och tillsammans med glasena så kommer vi inte upp i många kronor om jag räknar med sist som jag skaffade glasögon där priset låg på ett lite saftigare 5895:-
Det som också vore skönt att göra och som hemsidan erbjuder är att färga dina glasögon för bara 100:- så att du kan använda de som solglasögon, där kan du välja mellan 3 olika färger!

Slänger 3 av mina favoriter.






Kommentarer
Postat av: elina

dom första var skitsnygga verkligen!



svara gärna på¨frågan i mitt senaste inlägg :) kram

2010-08-17 @ 13:06:38
URL: http://http:/weelcometomyllife.blogg.se
Postat av: Tan

Go Go Gadget Glasses!

2010-08-17 @ 14:35:14
Postat av: Emelie

Jag tycker absolut du ska satsa på glasögon! Det är bättre för dina ögon och för synen och dessutom är det SKITSNYGGT. ;)

2010-08-17 @ 21:04:10
URL: http://pancaakes.blogg.se/
Postat av: Maria

mittenparet var snyggast :D

2010-08-18 @ 00:10:59
URL: http://hallonmia.blogg.se/
Postat av: olatidman

sv: Hahaha okej, jag är väl på jakt efter liknande jobb, har jobbat som hotellreceptionist i några år nu.. men jag måste göra något annat..



Boken är sjukt bra, har bara läst drygt 100 sidor, men den är lovanden. självbiografier brukar vara riktigt bra!:)

2010-08-18 @ 11:37:12
URL: http://tidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0