The shoppingangel hit me.

Igår blev jag slagen av shopping-ängeln istället för shopping-djävulen :)

Skulle ta trikken till Bogstadveien och gå hela Majorstuen ner i Oslo istället för att åka in i centrum där det är så sjukt mycket folk på lördagar. Smart tänkte jag.
Marknadsdag på Majorstuen tänkte stan.
Hela vägen var nedstängd och det gick varken trikkar eller biltrafik där igår. Vad det däremot gick var 1000-tals människor och det var stånd Överallt! Massa sjuka erbjudanden, kläder, skor, träningsgrejer, smycken, hudkrämer och allt möjligt!

Hittade in på Monki, en affär som jag aldrig varit inne på förrut och som hade massa fint fast säkert 90% av kläderna därinne var oversize, provade en del men bestämde mig för att vänta ett tag.
Och tur var väl det! För på Gina Tricot hade de super rea och det slutade med att högen jag plockat på mig kanske innehöll 35 plagg.
-Inte en chans att jag kommer in i ett provrum med allt det här. Tänkte jag.
För det första så var det säkert 20 minuters kö till provrummen och för det andra hade jag nog 30 plagg för mycket för att få komma in dit :P
Smart som jag är hade jag naturligtvis en plan B.
D.v.s, ta hela klädhögen, placera mig själv framför en spegel, slängde upp hela min hög med kläder på ett bord och börja prova. Tog av mig så jag hade på mig svarta leggings och ett svart linne på mig och kunde bara dra på kläderna utanpå. Det jag skulle ha hamnade i en hög och resten hängde jag snällt tillbaka på galgen och gick tillbaka med.

Det slutade med att jag repeterade densamma rutinen 3 ggr till med att plockade på mig en hög med kläder, hitta en spegel och ett bord att dumpa dem på, klä av mig allt och prova framför spegel, ta det jag ville ha och hänga tillbaka det jag Inte skulle ha.









Shoppingfynden:

   
                 49:-                     49:-                  49:-                   99:-
   
                 49:-                    49:-                   129:-                   49:-

Totalt antal plagg: 8st
Totalt spenderade kostand: 1472:-
Total rabatt: 957:-

Totalt kostnad: 496:-


Lona när vi var klar. 6½ timme på stan kan slita ut vem som helst, hehehe.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jävlar alltså! Den är sjukt nice!

2010-04-25 @ 13:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0