Mitt nya studentliv utomlands

Då skall jag i höst börja mitt nya liv som student på Markedshøyskolen i Oslo med Reiselivsstudier som mål!
Jag fick äntligen beskjed igår efter flera nervösa veckor med ansökningar, inskickning av betyg, klargöra att mina svenska betyg är likvärdig en norsk gymnasial utbildning och hinna allt innan tidsfristen gick ut.

Känner mig så sjukt glad och nöjd över mitt beslut och även om jag kommer att sitta med ett stort studielån när jag är klar så känns det ine heller så hemskt.
Nu kan jag liksom komma igång med resten av mitt liv och mitt långsiktiga mål är en bra ställning innom hotell på en eller annan plats i världen, Hotell finns ju överallt!

Planer för veckorna som kommer:

Söka studielån
Söka stipendier
Få sommarjobb
Boka resa utomlands
Köpa ny säng
Jobba massa extra
Träna som en galning!



www.mh.no



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0