Jean Luc Picard

Idag fick jag göra kaffe till Jean Luc Picard. För er som inte är med på det är det kapten i Star Trek, vissa känner honom även som Proffessor Xavier i X-men filmerna. Han är också en skön skådis i Jurassic park 2, hehe.
I <3 look-a-likes!



Har ju annars sagt att det kommer att ske en massa ändringar på mitt jobb under våren.
Planen lyder såhär:

De skall göra om konceptet på flera av kaffebarerna och nu kommer det inte längre att vara 6 rena kaffebarer utan 3 av de skall göras om till lunch-barer och ha större fokus på mat. En av de kommer att bli ett fullfärdigt bakeri och de sista 2 kommer att utveckla sitt kaffe-koncept ännu mer.
Det detta resulterar i är ju naturligtvis att inte alla kan jobba som barista längre och de kommer då att lägga ut våra ställningar i en intern sök-tjänst så det bara är vi som redan är anställda som kommer att kunna söka på dem. i tilägg kommer dte att skapas nya ledartjänster för de nya avdelningarna.
Man kan söka och lågga in sina önskemål på vart man helst vill hamna och dessa kommer att tas hänsyn till så långt det går.

Många reagerade starkt men jag tror det här kan bli en riktigt spännande vår!
Vet inte alls vad jag skall söka på än men tror jag har lite mer klarhet över läget om ett par veckors tid :)

Det är viktigt att man trivs på jobbet...
But I'd rather have a crappy job then be poore.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0