I'm an allnigther baby.

Jobbade hela natten igår och tiden gick så otroligt segt! Det var mycket roligare att jobba i restaurangen och uteserveringen och dricksen var också 400% bättre. Nu fick jag bara en procentandel av det som bartenderne fick så tack och lov att jag har betalt per timme. Det var urtråkigt och inte så mycket att göra och då går tiden alltid långsamt, sprang mest och plockade glas och diskade och fyllde på allt som bartenderna behövde av glas, is, dricka och växel.
Dock spelade ett kanonhärligt tjej-band som hade två huvudsångerskor, ett band och 3 körflickor. De spelade massa kända sånger, i huvudsak med kvinnliga vokalister, och bandet par perfekta! När dessutom hade de 3 körflickorna så klarade de att göra vissa låtar bättre än originalen och låtarna vart både fylliga och sjukt bra för att vara live. Fick höra massa från Pussycat Dolls, Christina Aguilera, Britney Spears, Billy Holiday, Peeps och en av mina favoritlåtar av svenska Veronica Maggio, Måndagsbarn.

http://www.youtube.com/watch?v=NtJxy0zc7nU


Hoppas det blir roligare ikväll.
Börjar kl 17.30 och skall först jobba rydd i en avdelningoch eftersom det är så tidigt så antar jag att något band skall spela. Hoppas de är lika bra som tjejerna var igår!
Senare på kvällen kan det hända att jag får rydda på samma ställe jag gjorde igår.
Så, hoppas på mer dricks ikväll, sen tänker jag äta middag från deras goda kök som lagt otroligt grymma burgare av olika sorter. Kanhända jag väljer att smaka på det grillspettet som jag hafft öga på så länga ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0