3 år av nostalgi.


Idag ær det exakt 3 år sedan jag flyttade till Norge.
Blev uppringd den morgonen som jag sov på madrassen før sista gången i lägenheten som var min första, den som låg dørr i dørr med mormor och morfars och där jag ätit middag så många gånger.
Samtalet kom från min syster, kl var ca 3.45 på morgonen och orden sade "Grattis moster, det blev en liten pojke!" Det finaste jag hørt i hela mitt liv.
Vet inte varfør jag reagerade som jag gjorde med Alvin, kanske var det pga den svåra depressionen och sjukskrivningen jag gått igenom under Thessies graviditet som gjorde att hon och jag var så nära under den.

Det var naturligtvis väldigt tråkigt att åka den dagen Alvin føddes men det var redan bestämmt, bilen var packad, allt var avslutat och det fanns ingenting mer för mig att göra i Härnösand.
Fick de honom 4 timmar gammal, sjukhuset gjorde ett undantag för mig och lät mig komma in på födelseavdelningen och lät mig hälsa på min nya systerson. Sen bar den långa bil-resan av som tog det mesta av den dagen.

På 3 år har jag

varit au-pair i 10 månader
jobbat som barnehage-assistent i 4 månader
varit barista i 11/2 år

och gjort och upplevt mer än du någonsin anat eller jag berättat om.


Destiny, you're a funny thing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0