Working overtime.

Jag har jobbar helga helgen vilket betyder i princip att jag jobbat, ätit och sovit.
De här helgerna går jätejättefort men å andra sidan blir man väldigt glad när man får lön och de helgerna när man inte jobbar uppskattas sjukt mycket :)

Fredag: 7-16 på Cafeet, 20-04 på nattklubb
Lördag: 20-04.40 nattklubb.

Egentligen var det inte så mycket att göra på fredagen och jag fick jobba i restaurangen. Var jättebra för jag fick drink-upplärning på en hel del grejer! Var jättekul att blanda till dem men jag måste erkänna att det är en klassisker som kombinerar mina två jobb som jag faller för.
Irish Coffee.
De blir så otroligt fina och luktar så gott! Det är som en kombination mellan kaffe, drink och dessert. Flawless.
Jag väntade mig inte mycket dricks den kvällen men jag fick iallafall ett sällskap på iungefär 12 personer ganska sent på kvällen. De satte sig ner och beställde in en massa drinkar och huvudpersonen var en dansk äldre man som såg lite ut som tomten och var jättesöt och morfarsaktig. Efter några timmar med servering till sällskapet så var vi upp i i ungefär 37 drinkar eller nått liknande när det var dags att betala.
Hela räkningen låg på 2300 kr och jag fick 3000 att betala den med, han fick tillbaka en 500 lapp och 200 i växel och jag var hoppfull om iallafall lite dricks när han ger mig 500 lappen.
Jag blir superglad och frågar om han verkligen är säker på vad han gör. Han säger bara hur tacksam han är för den goda servicen och om jag lovar att de uteslutande går till mig så tycker han att jag förtjänar de för den goda servicen. :) Blir superglad och säger att jag nog skall köpa ett par vinterskor då den söta lilla mannen ser allvarligt på mig och lägger de sista 200kr i min hand och säger att jag isåfall skall ha de här med.
700 kr i dricks från en grupp!!!
Mitt rekord på en hel kväll tror jag är på runt 5-600 kanske :)

Då var gårdagen desto annorlunda. MASSOR att göra och ingen som dricksade och jag sprang som en galning hela kvällen, de gjorde vi alla som jobbade.
Eftersom det var så lite tid och så mycket att göra tyckte jag att jag förtjänade en efterätt så jag beställde in blåbärspaj som jag åt i pausen :) namnam!
Jag fick iallafall nog med dricks för att ta taxi hem när det också var så mycket att rydda efter stängning så alla jobbade övertid för att göra färdigt allt för nästa dag. Tack och lov att man får betalt per timme också, he he.
Mina fötter värkte så hårt i slutet av kvällen att jag hade noll balans och gick och stapplade runt den sista timmen.
När jag tatt taxi hem var Drein utanför och väntade på mig den lilla sötnosen <3
Var så mysigt att komma hem och krypa ner i en varm säng med honom och titta på Matrix tills vi somnade.

Idag skall den gamla soffan bli hämtad (till jämförelse med den nya fina soffan utanöverdrag som just nu står i vårt vardagrum :P) och senare skall vi laga middag med Ole och Lone. Rent utsagt,
The perfect sunday.



Nyklippt och nyrakad. Han är bra stilig min snygging <3



Min lugg var freaking flawless all day and all night long <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0