Rush.

Mitt uppe i en rush vi hade så stängs plötsligt alla dörrar och jag hör ett välbekant ljud som för mig tillbaka till mellanstadiets spännande eventer när Brandlarmet gick.
Det känns fortfarande spännande och man känner det barnsliga pirret i magen från att man var liten.
Vad man nu klarar att hindra sig själv att gøra är att springa ut i bara strumpor och skrika i skräckblandad förtjusning utan nu lyckas man med fejkat lugn ta ut nyckeln till kassan, gøra sig en kaffe och sen lungt strosa mot utgången.

När hela perso0nalen och ungefär 2000 elever tagit sig ut ur byggnaden tar den ungefär 15 minuter innan vi får komma in igen och brandkåren ger sig av ifrån universitetet och under dessa korta 15 minuter så kommer det.
Den första snön.
Jag får låna Ricardos jacka och vi står och kurar ihop oss och värmer händerna runt våra kaffe.
Så idag, 6 oktober 2009, har det snöat i Oslo.

Är det verkligen bara jag som tycker det fortfarande är jättespännande med brandalarm?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0