Finally!

Igår på jobbet så ringde jag till IKEA för att höra vart mitt överdrag var.
Jag satt i kö jättelänge och när jag till slut kom fram och upplyster henne om att jag skulle fått överdraget på 7-10 dagar och att det nyu gått 8 dagar och ville att de skulle spåra vart packen var någonstans upplyser hon mig om att dte kommer ta 10 ARBETSDAGAR.
Skit också. då kommer den om 1-2 veckor till.

Men hör och häpna! När jag kommer hem efter träningen så ligger det en avi i posten som säger att jag har ett paket från IKEA att hämta ut :)
Det är ca 1 timme tills posten stänger och det står inte ens uppfört på lappen VILKEN post som har mitt paket -_-
Får spåra upp det först och springer sedan iväg för att hinna hämta paketet innan Dreins familj kommer.
När jag kommer till platsen som jag vet att den ligger på och postens hemsida säger att den ligger så är den nedlagd. JAHA! Postens hemsida säger ju t.o.m att den skall ligga där.
Tur som jag är sitter det en brevlåda bredvid dörren som Precis blir tömd av en postman och som jag springer och frågar om han vet vart posten har flyttat.
Den ligger nu längre ner på samma gata så jag springer vidare för att hinna innan de stänger. Jajjemensa, hann dit i god tid och får mitt fina paket. och tar mig en runda hemöver men min onda stckars fot som fortfarande inte är av med inflammationen.

När jag kommer hem kommer precis hela Dreins familj åkande med bilen, perfekt timing!
Jättemystigt att ha dem här och efter att ha hälsat på alla så börjat Drein få ihop soffan på riktigt.
Och gissa vad, jag var ju 100% övertygad om att de nu skulle ha rätt överdrag i fel fäng men denna gången fikc de faktist till det. Fick rätt överdrag, till rätt soffa, på rätt sida OCH i rätt färg. :)

Och nu står den där, min vackra perfekta soffa. <3
Bilder kommer på hela lägenheten nu snart :)



Kommentarer
Postat av: Theres

WEEEE FINALY!!! HUR många veckor tog detta?? Jag som gillar ikea men efter ditt lilla drama undrar man vad de håller på med?? men de kasnke bara är NORSKA ikea :P

2009-10-24 @ 17:28:07
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0