Diet.


Dreins Diet

Lättstekt ägg
Buljong
Glass
Slät soppa
Mer glass
Vatten
Cola utan kolsyra
Vitt bröd doppad i soppa
Nyponsoppa

Värsta slankdieten :)
Man kanske skulle äta den tillsammans med honom och gå ner lite i vikt? Tydligen skall flytande diet vara väldigt bra på det (men hur länge stannar det av? i lika lång tid som jag gör det. Så fort jag bröjat äta vanloigt igen kommer jag att gå upp i vikt så vad är poängen? Nej, ät choklad och var glad är min princip :)

Började dagen idag med en lång dusch och sen frukost som bestog i blåbärspajen som blev över från igår och havregrynsgröt. Ja jag vet, men jag kund einte låta bli :) Var kvar en sån lagom bit blåbärspaj efter att jag bakat till mig och Astrid igår så jag var tvungen att äta upp den, hehe.
Så jobbade jag 10-18 och det gick faktiskt riktigt bra idag förrutom att vi fick ett idiot-gäng på 4 killar som strulade massa innan de kom fram till vad de skulle beställa och han som bara ville ha vanligt kaffe avbröt mig hela tiden när jag höll på ta de andra först.
När jag kom till honom och satte upp hans kaffe på disken frågar han bara "är den Gratis Eller?"
Nej knappast.

Jag irriterar mig jättemycket på det och på folk som frågar "jag vet att den kostar 16 men jag har bara 13, går det bra eller!?" Eeeeeeh. NEJ!
Bara för att det är en kaffebar så kan vi inte dra av på priserna. DU skulle ju för exempel aldrig ställa dig i kön på matbutiken och bara försöka få ner priset på en vara? Eller gå till HM och försöka köpa en tröja för 199:- om du bara har 145:- och fårga de i kassan om de kan vara "Shyssta" och ge dig lite rabatt.
Det är ju helt idiotiskt!

 

Just pay for your coffee, Moron, and leave some for tip. The barista actually works to make your coffee good.




Kommentarer
Postat av: Theres

Jag har börjat sedan några veckor tillbaka att äta GI. Knappt några kolhydrater. Ville gå ner de sista gravid kilorna och de har jag gjort. Men jag fortsätter. Äter inte slaviskt, utan försöker låta bli så mycket bröd och pasta jag kan eftersom jag mår jätte bra av det!! Känner mig inte lika uppsvälld i magen de kombinerat med Zumba känner jag mig mycket bättre kroppsmässigt. Känner att kroppen redan är tillbaka efter graviditeten ( med Alvin tog de över 1 år!!) Dock fattas nått, BOOBISARNA har också nästan försvunnit...mne men, jag har 2 underbara barn ;) ( som för tillfälligt bråkar på deras rum :P!! )

2009-10-29 @ 07:42:08
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0