Bananbröd.

Eftersom Drein inte gillar bakverk så blir det aldrig så att jag bakar.
Därför skall jag kompensera det idag medans hans mamma är här :)

Bananbröd på första försök.

Ingridienser:

3 DL vetemjöl
2 DL socker
2 TSK bakpulver
2-3 Bananer, gärna lite övermogna
1 msk citronsaft
2 ägg
½ DL mjölk
½ DL olja
100 g hackade nötter
100 g hackad choklad

1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Blanda vetemjöl, socker och bakpulver i en skål
3. Mosa banan och blanda med citronen
4. Blanda banen, ägg, mjölk och olja
5. Rör ihop allt med chokladen och nötterna
6. Häll upp i smord form och grädda i mitten av ugnen ca 40 minuter



Resultat: Lite degig, kanske lite mindre bananer. Så tror jag kanske att formen var lite för stor så jag skulle nog behöva en halv smet till för att kompensera min stora form. Men herrejösses vad gott det var.
Speciellt till lite mer bittert kaffe :) Good combo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0